Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 jun 2025, 21:30

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 13 jun 2009, 23:43 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2003, 20:48
Indlæg: 290
Geografisk sted: Midtjylland
Er du sikker på at turboen kan få luft nok ??

Er før set at indsugningen er for lille, hvilket kan give en rød manifold og olie i turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jun 2009, 07:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
cb skrev:
Er du sikker på at turboen kan få luft nok ??

Er før set at indsugningen er for lille, hvilket kan give en rød manifold og olie i turbo


den kommer du lige til at skære ud i pap ?? forstår ikke helt sammenhængen ??

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jun 2009, 08:32 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2003, 20:48
Indlæg: 290
Geografisk sted: Midtjylland
hvis rør, filter eller andet på turboen indsugningside, er for lille til at turboen kan få luft nok så kan manifold blive rød, og der kan komme olie ud i huset på turboen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jun 2009, 10:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2007, 20:45
Indlæg: 167
Geografisk sted: Viborg
mit indsugningsrør er 3" og har et hks padehattefilter på, tror det er rigeligt, tror også mest på at tændingen står for sent

_________________
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jun 2009, 10:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Evt ligge dit tændingsmap op.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jun 2009, 11:13 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2007, 20:45
Indlæg: 167
Geografisk sted: Viborg
her er et link til min msq

http://rapidshare.com/files/244381374/A ... 9.msq.html

_________________
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jun 2009, 12:26 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det ligner for lidt avancering ved dellast.
En tommelfinger regel siger 1,5-2 grader for hver 10 kpa.
Så hvis vi bruger 2 grader pr 10 kpa.
så ser det noget anderledes ud.
Udgangs punkter er ved 3000 omd. og fra 100 kpa og ned.

Kpa din ny
100 26 26
90 26 28
75 27 31
60 28 34
45 30 37
30 32 40

Og hele tabellen skal ses igennem, og det er kun ment som et udgangspunkt, fintuning er nødvendig.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jun 2009, 15:14 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:29
Indlæg: 32
Morten VJ:

Så er vores egen fornemmelse vidst bekræftet til fulde :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jun 2009, 15:15 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2003, 20:48
Indlæg: 290
Geografisk sted: Midtjylland
Hp Ae86 skrev:
mit indsugningsrør er 3" og har et hks padehattefilter på, tror det er rigeligt, tror også mest på at tændingen står for sent


jep det er nok, men det var jo ikke nemt at se og det andet kunne jo være en mulighed


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2009, 16:15 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2007, 20:45
Indlæg: 167
Geografisk sted: Viborg
cb skrev:
Hp Ae86 skrev:
mit indsugningsrør er 3" og har et hks padehattefilter på, tror det er rigeligt, tror også mest på at tændingen står for sent


jep det er nok, men det var jo ikke nemt at se og det andet kunne jo være en mulighed


Korrekt, og det er da altid godt godtfolket kommer med nogle bud :)

_________________
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team