Manifold Rødglødene?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
cb
Senior Medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 06 sep 2003, 21:48
Geografisk sted: Midtjylland

#11 Indlæg af cb »

Er du sikker på at turboen kan få luft nok ??

Er før set at indsugningen er for lille, hvilket kan give en rød manifold og olie i turbo
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#12 Indlæg af luske »

cb skrev:Er du sikker på at turboen kan få luft nok ??

Er før set at indsugningen er for lille, hvilket kan give en rød manifold og olie i turbo


den kommer du lige til at skære ud i pap ?? forstår ikke helt sammenhængen ??

MVH Luske
cb
Senior Medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 06 sep 2003, 21:48
Geografisk sted: Midtjylland

#13 Indlæg af cb »

hvis rør, filter eller andet på turboen indsugningside, er for lille til at turboen kan få luft nok så kan manifold blive rød, og der kan komme olie ud i huset på turboen
Brugeravatar
Hp Ae86
Medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
Geografisk sted: Viborg

#14 Indlæg af Hp Ae86 »

mit indsugningsrør er 3" og har et hks padehattefilter på, tror det er rigeligt, tror også mest på at tændingen står for sent
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#15 Indlæg af K-FINN »

Evt ligge dit tændingsmap op.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Hp Ae86
Medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
Geografisk sted: Viborg

#16 Indlæg af Hp Ae86 »

Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#17 Indlæg af Morten VJ »

Det ligner for lidt avancering ved dellast.
En tommelfinger regel siger 1,5-2 grader for hver 10 kpa.
Så hvis vi bruger 2 grader pr 10 kpa.
så ser det noget anderledes ud.
Udgangs punkter er ved 3000 omd. og fra 100 kpa og ned.

Kpa din ny
100 26 26
90 26 28
75 27 31
60 28 34
45 30 37
30 32 40

Og hele tabellen skal ses igennem, og det er kun ment som et udgangspunkt, fintuning er nødvendig.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
MortenSkals
Nyt Medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:29

#18 Indlæg af MortenSkals »

Morten VJ:

Så er vores egen fornemmelse vidst bekræftet til fulde :)
cb
Senior Medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 06 sep 2003, 21:48
Geografisk sted: Midtjylland

#19 Indlæg af cb »

Hp Ae86 skrev:mit indsugningsrør er 3" og har et hks padehattefilter på, tror det er rigeligt, tror også mest på at tændingen står for sent


jep det er nok, men det var jo ikke nemt at se og det andet kunne jo være en mulighed
Brugeravatar
Hp Ae86
Medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
Geografisk sted: Viborg

#20 Indlæg af Hp Ae86 »

cb skrev:
Hp Ae86 skrev:mit indsugningsrør er 3" og har et hks padehattefilter på, tror det er rigeligt, tror også mest på at tændingen står for sent


jep det er nok, men det var jo ikke nemt at se og det andet kunne jo være en mulighed


Korrekt, og det er da altid godt godtfolket kommer med nogle bud :)
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
Besvar