Manifold Rødglødene?
Redaktør: Moderatorer
- Hp Ae86
- Medlem
- Indlæg: 167
- Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
- Geografisk sted: Viborg
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Det ligner for lidt avancering ved dellast.
En tommelfinger regel siger 1,5-2 grader for hver 10 kpa.
Så hvis vi bruger 2 grader pr 10 kpa.
så ser det noget anderledes ud.
Udgangs punkter er ved 3000 omd. og fra 100 kpa og ned.
Kpa din ny
100 26 26
90 26 28
75 27 31
60 28 34
45 30 37
30 32 40
Og hele tabellen skal ses igennem, og det er kun ment som et udgangspunkt, fintuning er nødvendig.
MVH
Morten
En tommelfinger regel siger 1,5-2 grader for hver 10 kpa.
Så hvis vi bruger 2 grader pr 10 kpa.
så ser det noget anderledes ud.
Udgangs punkter er ved 3000 omd. og fra 100 kpa og ned.
Kpa din ny
100 26 26
90 26 28
75 27 31
60 28 34
45 30 37
30 32 40
Og hele tabellen skal ses igennem, og det er kun ment som et udgangspunkt, fintuning er nødvendig.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
MortenSkals
- Nyt Medlem
- Indlæg: 32
- Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:29
-
cb
- Senior Medlem
- Indlæg: 290
- Tilmeldt: 06 sep 2003, 21:48
- Geografisk sted: Midtjylland
- Hp Ae86
- Medlem
- Indlæg: 167
- Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
- Geografisk sted: Viborg
cb skrev:Hp Ae86 skrev:mit indsugningsrør er 3" og har et hks padehattefilter på, tror det er rigeligt, tror også mest på at tændingen står for sent
jep det er nok, men det var jo ikke nemt at se og det andet kunne jo være en mulighed
Korrekt, og det er da altid godt godtfolket kommer med nogle bud
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k