Manifold Rødglødene?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Hp Ae86
Medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
Geografisk sted: Viborg

Manifold Rødglødene?

#1 Indlæg af Hp Ae86 »

hey drenge

har en rustfri turbo manifold på og en gt2860rs lader, på manifolden er der powerwrap (som jo holder på varmen ergo manifolden "burde" blive mere rødglødene end unden) ved kørsel på omkring 100km/t og 3000 rpm i et længere stk tid ca10 min (ved driftvarm motor) obs der er ikke ladetryk på dette tidspunkt, dog bliver min manifold rødglødene, er det et tegn på at min tænding står for sent? eller bliver en turbomanifold bare rødglødene uden turboen lader?
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#2 Indlæg af møffe »

ved alm kørsel bliver min (rustfri) manifold ikke rød. kun hvis den får noget at leve af.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Brugeravatar
Hp Ae86
Medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
Geografisk sted: Viborg

#3 Indlæg af Hp Ae86 »

okæ så tyder det lidt på min får for sen tænding, vil jeg da mene
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
audi 80 1,8 turbo
Medlem
Indlæg: 227
Tilmeldt: 10 jul 2005, 12:14
Geografisk sted: østjylland

#4 Indlæg af audi 80 1,8 turbo »

Hp Ae86 skrev:okæ så tyder det lidt på min får for sen tænding, vil jeg da mene


ja... lyder sådan... giv den lidt mere i tænding

Tommy
første gear er for biler uden moment
MortenSkals
Nyt Medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:29

#5 Indlæg af MortenSkals »

Det var også det mig og HP ville mene vi var ude i.
Tændings mappet er også stadig kun det fra kompressor motoren. men vi fik blanding til at spille nogenlunde i går. . .
Brugeravatar
Hp Ae86
Medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
Geografisk sted: Viborg

#6 Indlæg af Hp Ae86 »

ja det dur bare, men har stadig det olie problem i indsugningen. :s
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
natmekanikeren
Medlem
Indlæg: 217
Tilmeldt: 24 aug 2006, 21:25

#7 Indlæg af natmekanikeren »

jeg kan på mit rullefelt logge temp. fra 0 til 1000 grader-AFR-tryk og vaccum-HCppm-co -o2-co2
Det er kun et spørgsml om at få lavet nogle 6 mm gevindhuller til målesonder hvor det nu kunne være relevant at måle

Int. ring 64823804

Mvh Otto
Dalen
Medlem
Indlæg: 106
Tilmeldt: 15 feb 2007, 23:02
Geografisk sted: Norge

#8 Indlæg af Dalen »

Hp Ae86 skrev:okæ så tyder det lidt på min får for sen tænding, vil jeg da mene


Har du kontroll på ditt AFR når du ligger i med den belastningen..?
Det kan være flere feil dette, f.eks for mager(lean) blanding, eller at tenningstidspunkt er for sent.

Hva med tett katalysator, har du kat. på din bil? Eller så kan midtre eller bakre lyddemper være tett, som vil skape trykk på eksosen. Trykk=temperatur økning.
Peugeot 405 SRI 2.0 turbo
Brugeravatar
Hp Ae86
Medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
Geografisk sted: Viborg

#9 Indlæg af Hp Ae86 »

Dalen skrev:
Hp Ae86 skrev:okæ så tyder det lidt på min får for sen tænding, vil jeg da mene


Har du kontroll på ditt AFR når du ligger i med den belastningen..?
Det kan være flere feil dette, f.eks for mager(lean) blanding, eller at tenningstidspunkt er for sent.

Hva med tett katalysator, har du kat. på din bil? Eller så kan midtre eller bakre lyddemper være tett, som vil skape trykk på eksosen. Trykk=temperatur økning.


Blandingen er næsten tip top, tændingen har vi nemlig ikke stillet helt vildt på endnu, har ikke katalysator på , udstødningen er 3" med gennemstrømspotter :) så syntes det tyder mest på tændingen
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#10 Indlæg af K-FINN »

Tror også det er i tændingsmap du skal lede efeter fejlen.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Besvar