Manifold Rødglødene?
Redaktør: Moderatorer
- Hp Ae86
- Medlem
- Indlæg: 167
- Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
- Geografisk sted: Viborg
Manifold Rødglødene?
hey drenge
har en rustfri turbo manifold på og en gt2860rs lader, på manifolden er der powerwrap (som jo holder på varmen ergo manifolden "burde" blive mere rødglødene end unden) ved kørsel på omkring 100km/t og 3000 rpm i et længere stk tid ca10 min (ved driftvarm motor) obs der er ikke ladetryk på dette tidspunkt, dog bliver min manifold rødglødene, er det et tegn på at min tænding står for sent? eller bliver en turbomanifold bare rødglødene uden turboen lader?
har en rustfri turbo manifold på og en gt2860rs lader, på manifolden er der powerwrap (som jo holder på varmen ergo manifolden "burde" blive mere rødglødene end unden) ved kørsel på omkring 100km/t og 3000 rpm i et længere stk tid ca10 min (ved driftvarm motor) obs der er ikke ladetryk på dette tidspunkt, dog bliver min manifold rødglødene, er det et tegn på at min tænding står for sent? eller bliver en turbomanifold bare rødglødene uden turboen lader?
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
-
audi 80 1,8 turbo
- Medlem
- Indlæg: 227
- Tilmeldt: 10 jul 2005, 12:14
- Geografisk sted: østjylland
-
MortenSkals
- Nyt Medlem
- Indlæg: 32
- Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:29
-
natmekanikeren
- Medlem
- Indlæg: 217
- Tilmeldt: 24 aug 2006, 21:25
-
Dalen
- Medlem
- Indlæg: 106
- Tilmeldt: 15 feb 2007, 23:02
- Geografisk sted: Norge
Hp Ae86 skrev:okæ så tyder det lidt på min får for sen tænding, vil jeg da mene
Har du kontroll på ditt AFR når du ligger i med den belastningen..?
Det kan være flere feil dette, f.eks for mager(lean) blanding, eller at tenningstidspunkt er for sent.
Hva med tett katalysator, har du kat. på din bil? Eller så kan midtre eller bakre lyddemper være tett, som vil skape trykk på eksosen. Trykk=temperatur økning.
Peugeot 405 SRI 2.0 turbo
- Hp Ae86
- Medlem
- Indlæg: 167
- Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
- Geografisk sted: Viborg
Dalen skrev:Hp Ae86 skrev:okæ så tyder det lidt på min får for sen tænding, vil jeg da mene
Har du kontroll på ditt AFR når du ligger i med den belastningen..?
Det kan være flere feil dette, f.eks for mager(lean) blanding, eller at tenningstidspunkt er for sent.
Hva med tett katalysator, har du kat. på din bil? Eller så kan midtre eller bakre lyddemper være tett, som vil skape trykk på eksosen. Trykk=temperatur økning.
Blandingen er næsten tip top, tændingen har vi nemlig ikke stillet helt vildt på endnu, har ikke katalysator på , udstødningen er 3" med gennemstrømspotter
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k