rs turbo med 1,9 motor

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
mik

rs turbo med 1,9 motor

#1 Indlæg af mik »

hejsa.

jeg skal have lavet min motor om til en 1,9. Men er min standart turbo så
stor nok det er en garrett T03. Den skal jo nok også have noget mere benzin hvordan får jeg det.

håber der er nogen der ved lidt om det.

hilsen mikael
Anders M

#2 Indlæg af Anders M »

Jeg kører med t03 på min 1,9 L det virker perfekt.

Du skal dog chippe den så den kan få noget mere at leve af. Derudover skal du få stillet motoren af en der ved noget om det. Den skal køre med ret høj CO.

MVH
Anders
mik

#3 Indlæg af mik »

hejsa. jeg har fået lavet min motor nu ved bruno hansen på fyn. så jeg har fået snakket med ham om alle de spørgsmål jeg havde. Men ellers tak får hjælpen.
Tica
Indlæg: 4
Tilmeldt: 26 jul 2003, 17:18
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

#4 Indlæg af Tica »

mik skrev:hejsa. jeg har fået lavet min motor nu ved bruno hansen på fyn. så jeg har fået snakket med ham om alle de spørgsmål jeg havde. Men ellers tak får hjælpen.


Hej Mik

Kan du ikke skrive en kort beskivelse af opbygningen da der er andre som også tænker på denne ombygning evt. et indlæg til siden

Vh Carsten
mik

#5 Indlæg af mik »

Hejsa.

Jeg kan da prøve.

Man sender hele blokken ned til bruno hansen. Han sætter ny krumtap i, nye lejer, nye stempler fra vw i og nye stempel ringe. Så gør han olie pumpen ren og bundkar ren og maler blokken sort. Så bliver blokken honet. den nye krumtap ændre næsten 1 cm på slaglængden. Man bruger de gamle plejlstænger. det eneste man skal gøre når man har fået den startet er at ændre co'en til ca. 2 - 2,5 % også skal man køre ca 1000 km. Også skifte olie og olie filter der efter skal man køre ca 4000 km og så på rullefelt og få den justeret helt ind. Han vil så anbefale og få en større intercooler på hvis man ikke har det.

hilsen mikael
Gæst

#6 Indlæg af Gæst »

mik skrev:Hejsa.

Jeg kan da prøve.

Man sender hele blokken ned til bruno hansen. Han sætter ny krumtap i, nye lejer, nye stempler fra vw i og nye stempel ringe. Så gør han olie pumpen ren og bundkar ren og maler blokken sort. Så bliver blokken honet. den nye krumtap ændre næsten 1 cm på slaglængden. Man bruger de gamle plejlstænger. det eneste man skal gøre når man har fået den startet er at ændre co'en til ca. 2 - 2,5 % også skal man køre ca 1000 km. Også skifte olie og olie filter der efter skal man køre ca 4000 km og så på rullefelt og få den justeret helt ind. Han vil så anbefale og få en større intercooler på hvis man ikke har det.

hilsen mikael


Lyder simpelt men

#1 stempler fra vw nu findes der jo en del motorer fra vw ???

#2 Anden krumptap, special eller fra en US 1.8 cvh ???

#3 Bliver den boret og evt hvor meget ????

#4 Skal startblokken værer en 1.6 ????

Og så lige det kedelige eller 8)

Wha koster det

Vh Carsten
mik

#7 Indlæg af mik »

hejsa.

jeg ved ikke hvorfor nogle stempler det er. Det samme må jeg sige om krumptapen. kun at den ændre slaglængden fra ca 79 til 88 mm. Blokken bliver kun honet op. det med om at blokken skal være en 1,6 ved jeg ikke. Det er en rs turbo standart.

prisen er 8500 + moms
Besvar