mik skrev:
Hejsa.
Jeg kan da prøve.
Man sender hele blokken ned til bruno hansen. Han sætter ny krumtap i, nye lejer, nye stempler fra vw i og nye stempel ringe. Så gør han olie pumpen ren og bundkar ren og maler blokken sort. Så bliver blokken honet. den nye krumtap ændre næsten 1 cm på slaglængden. Man bruger de gamle plejlstænger. det eneste man skal gøre når man har fået den startet er at ændre co'en til ca. 2 - 2,5 % også skal man køre ca 1000 km. Også skifte olie og olie filter der efter skal man køre ca 4000 km og så på rullefelt og få den justeret helt ind. Han vil så anbefale og få en større intercooler på hvis man ikke har det.
hilsen mikael
Lyder simpelt men
#1 stempler fra vw nu findes der jo en del motorer fra vw ???
#2 Anden krumptap, special eller fra en US 1.8 cvh ???
#3 Bliver den boret og evt hvor meget ????
#4 Skal startblokken værer en 1.6 ????
Og så lige det kedelige eller
Wha koster det
Vh Carsten