hejsa.
jeg skal have lavet min motor om til en 1,9. Men er min standart turbo så
stor nok det er en garrett T03. Den skal jo nok også have noget mere benzin hvordan får jeg det.
håber der er nogen der ved lidt om det.
hilsen mikael
rs turbo med 1,9 motor
Redaktør: Moderatorer
-
Anders M
-
mik
-
Tica
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 26 jul 2003, 17:18
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
mik skrev:hejsa. jeg har fået lavet min motor nu ved bruno hansen på fyn. så jeg har fået snakket med ham om alle de spørgsmål jeg havde. Men ellers tak får hjælpen.
Hej Mik
Kan du ikke skrive en kort beskivelse af opbygningen da der er andre som også tænker på denne ombygning evt. et indlæg til siden
Vh Carsten
-
mik
Hejsa.
Jeg kan da prøve.
Man sender hele blokken ned til bruno hansen. Han sætter ny krumtap i, nye lejer, nye stempler fra vw i og nye stempel ringe. Så gør han olie pumpen ren og bundkar ren og maler blokken sort. Så bliver blokken honet. den nye krumtap ændre næsten 1 cm på slaglængden. Man bruger de gamle plejlstænger. det eneste man skal gøre når man har fået den startet er at ændre co'en til ca. 2 - 2,5 % også skal man køre ca 1000 km. Også skifte olie og olie filter der efter skal man køre ca 4000 km og så på rullefelt og få den justeret helt ind. Han vil så anbefale og få en større intercooler på hvis man ikke har det.
hilsen mikael
Jeg kan da prøve.
Man sender hele blokken ned til bruno hansen. Han sætter ny krumtap i, nye lejer, nye stempler fra vw i og nye stempel ringe. Så gør han olie pumpen ren og bundkar ren og maler blokken sort. Så bliver blokken honet. den nye krumtap ændre næsten 1 cm på slaglængden. Man bruger de gamle plejlstænger. det eneste man skal gøre når man har fået den startet er at ændre co'en til ca. 2 - 2,5 % også skal man køre ca 1000 km. Også skifte olie og olie filter der efter skal man køre ca 4000 km og så på rullefelt og få den justeret helt ind. Han vil så anbefale og få en større intercooler på hvis man ikke har det.
hilsen mikael
-
Gæst
mik skrev:Hejsa.
Jeg kan da prøve.
Man sender hele blokken ned til bruno hansen. Han sætter ny krumtap i, nye lejer, nye stempler fra vw i og nye stempel ringe. Så gør han olie pumpen ren og bundkar ren og maler blokken sort. Så bliver blokken honet. den nye krumtap ændre næsten 1 cm på slaglængden. Man bruger de gamle plejlstænger. det eneste man skal gøre når man har fået den startet er at ændre co'en til ca. 2 - 2,5 % også skal man køre ca 1000 km. Også skifte olie og olie filter der efter skal man køre ca 4000 km og så på rullefelt og få den justeret helt ind. Han vil så anbefale og få en større intercooler på hvis man ikke har det.
hilsen mikael
Lyder simpelt men
#1 stempler fra vw nu findes der jo en del motorer fra vw ???
#2 Anden krumptap, special eller fra en US 1.8 cvh ???
#3 Bliver den boret og evt hvor meget ????
#4 Skal startblokken værer en 1.6 ????
Og så lige det kedelige eller
Wha koster det
Vh Carsten
-
mik