Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 21:39

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
hejsa.

jeg skal have lavet min motor om til en 1,9. Men er min standart turbo så
stor nok det er en garrett T03. Den skal jo nok også have noget mere benzin hvordan får jeg det.

håber der er nogen der ved lidt om det.

hilsen mikael

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Jeg kører med t03 på min 1,9 L det virker perfekt.

Du skal dog chippe den så den kan få noget mere at leve af. Derudover skal du få stillet motoren af en der ved noget om det. Den skal køre med ret høj CO.

MVH
Anders

Titel:
hejsa. jeg har fået lavet min motor nu ved bruno hansen på fyn. så jeg har fået snakket med ham om alle de spørgsmål jeg havde. Men ellers tak får hjælpen.

Titel:

Geografisk sted: Køge
mik skrev:
hejsa. jeg har fået lavet min motor nu ved bruno hansen på fyn. så jeg har fået snakket med ham om alle de spørgsmål jeg havde. Men ellers tak får hjælpen.

Hej Mik

Kan du ikke skrive en kort beskivelse af opbygningen da der er andre som også tænker på denne ombygning evt. et indlæg til siden

Vh Carsten

Titel:
Hejsa.

Jeg kan da prøve.

Man sender hele blokken ned til bruno hansen. Han sætter ny krumtap i, nye lejer, nye stempler fra vw i og nye stempel ringe. Så gør han olie pumpen ren og bundkar ren og maler blokken sort. Så bliver blokken honet. den nye krumtap ændre næsten 1 cm på slaglængden. Man bruger de gamle plejlstænger. det eneste man skal gøre når man har fået den startet er at ændre co'en til ca. 2 - 2,5 % også skal man køre ca 1000 km. Også skifte olie og olie filter der efter skal man køre ca 4000 km og så på rullefelt og få den justeret helt ind. Han vil så anbefale og få en større intercooler på hvis man ikke har det.

hilsen mikael

Titel:
mik skrev:
Hejsa.

Jeg kan da prøve.

Man sender hele blokken ned til bruno hansen. Han sætter ny krumtap i, nye lejer, nye stempler fra vw i og nye stempel ringe. Så gør han olie pumpen ren og bundkar ren og maler blokken sort. Så bliver blokken honet. den nye krumtap ændre næsten 1 cm på slaglængden. Man bruger de gamle plejlstænger. det eneste man skal gøre når man har fået den startet er at ændre co'en til ca. 2 - 2,5 % også skal man køre ca 1000 km. Også skifte olie og olie filter der efter skal man køre ca 4000 km og så på rullefelt og få den justeret helt ind. Han vil så anbefale og få en større intercooler på hvis man ikke har det.

hilsen mikael

Lyder simpelt men

#1 stempler fra vw nu findes der jo en del motorer fra vw ???

#2 Anden krumptap, special eller fra en US 1.8 cvh ???

#3 Bliver den boret og evt hvor meget ????

#4 Skal startblokken værer en 1.6 ????

Og så lige det kedelige eller 8)

Wha koster det

Vh Carsten

Titel:
hejsa.

jeg ved ikke hvorfor nogle stempler det er. Det samme må jeg sige om krumptapen. kun at den ændre slaglængden fra ca 79 til 88 mm. Blokken bliver kun honet op. det med om at blokken skal være en 1,6 ved jeg ikke. Det er en rs turbo standart.

prisen er 8500 + moms

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time