pianotråd i 1,6 motor
Redaktør: Moderatorer
-
kinder 106
- Nyt Medlem
- Indlæg: 22
- Tilmeldt: 24 okt 2006, 16:31
- Geografisk sted: Fyns land
pianotråd i 1,6 motor
Hej Har en 106 rallye 1,6 som jeg skal hen og bygge turbo på.
Min plan var at få lavet en kopperpakning og så få lagt pianotråde i topstykket. Men nu har jeg snakket med et par stykker som har eftermonterede turboer på deres biler, og de mener ikke at de er nødvendigt med pianotråden.
Min plan er at køre med 0,6-0,8 bar's tryk
turboen der bliver monteret bliver entet en kkk 16 eller en holset x27
Min plan var at få lavet en kopperpakning og så få lagt pianotråde i topstykket. Men nu har jeg snakket med et par stykker som har eftermonterede turboer på deres biler, og de mener ikke at de er nødvendigt med pianotråden.
Min plan er at køre med 0,6-0,8 bar's tryk
turboen der bliver monteret bliver entet en kkk 16 eller en holset x27
Kinder
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Prøv at kigge her.
http://www.cometic.com/default.aspx
Så slipper du for mange dyre specialløsninger, der ikke er tætte.
Og er meget dyre.
Men standart pakningen burde være nok, hvis motoren er ordentlig justerret.
MVH
Morten
http://www.cometic.com/default.aspx
Så slipper du for mange dyre specialløsninger, der ikke er tætte.
Og er meget dyre.
Men standart pakningen burde være nok, hvis motoren er ordentlig justerret.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
kinder 106
- Nyt Medlem
- Indlæg: 22
- Tilmeldt: 24 okt 2006, 16:31
- Geografisk sted: Fyns land
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
2 pakninger giver kun dette
Hvad er dit nuværende komp. forhold. Og hvad er din boring, og hvordan ser topstykket ud.
Som jeg ser det har du 3 muligheder.
Sænke trykket.
Grave lidt i topstykket
Eller lave om på stempler.
Men aldrig 2 toppakninger, medmindre man elsker at skifte toppakninger.
MVH
Morten
Hvad er dit nuværende komp. forhold. Og hvad er din boring, og hvordan ser topstykket ud.
Som jeg ser det har du 3 muligheder.
Sænke trykket.
Grave lidt i topstykket
Eller lave om på stempler.
Men aldrig 2 toppakninger, medmindre man elsker at skifte toppakninger.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: pianotråd i 1,6 motor
kinder 106 skrev:Hej Har en 106 rallye 1,6 som jeg skal hen og bygge turbo på.
Min plan var at få lavet en kopperpakning og så få lagt pianotråde i topstykket. Men nu har jeg snakket med et par stykker som har eftermonterede turboer på deres biler, og de mener ikke at de er nødvendigt med pianotråden.
Min plan er at køre med 0,6-0,8 bar's tryk
turboen der bliver monteret bliver entet en kkk 16 eller en holset x27
Hvorfor er det lige at folk bliver VED med at planlægge at køre med x.x bar ladelufttryk?
Var det ikke bedre at jagte effekt,
Kinder; hvilken effekt vil du have på motoren? Hvad yder den idag?Hvad er nuværende kompressionsforhold?
Der er måske en ret god chance for at motoren vil være med til din tuning, uden de store ændringer....på std toppakning...Måske....
Nok en hel del nemmere end hekse med kobbertoppakninger, etc.etc.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Morten VJ skrev:2 pakninger giver kun dette![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hvad er dit nuværende komp. forhold. Og hvad er din boring, og hvordan ser topstykket ud.
Som jeg ser det har du 3 muligheder.
Sænke trykket.
Grave lidt i topstykket
Eller lave om på stempler.
Men aldrig 2 toppakninger, medmindre man elsker at skifte toppakninger.
MVH
Morten
Nu lige i dette tilfælde med en peugeot, så er det nok ikke smart med 2, da de ryger bare på sug.Men du kan ikke fælde alle over 1 kam med toppakninger.Toyota toppakninger kan sagtens holde til 1,5 bar med 2 pakninger, det ved jeg, det er prøvet mange gange...
MVh Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
kinder 106
- Nyt Medlem
- Indlæg: 22
- Tilmeldt: 24 okt 2006, 16:31
- Geografisk sted: Fyns land
motoren er en 1,6 tu5j2
Kompressionen er 10,2:1, slaglængde er 82,0 og borring er 78,5
ifølge kompressions regnemaskinen skal der 2,08mm mere luft til end der er standard. hvis kompressionen skal ned på 8:1
henrik-> håber på at motoren kan få omkring de 160-180 hk
standard har den 103. så det er vel ikke helt umuligt
Kompressionen er 10,2:1, slaglængde er 82,0 og borring er 78,5
ifølge kompressions regnemaskinen skal der 2,08mm mere luft til end der er standard. hvis kompressionen skal ned på 8:1
henrik-> håber på at motoren kan få omkring de 160-180 hk
standard har den 103. så det er vel ikke helt umuligt
Kinder
