Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 05:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 24 nov 2006, 19:06 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 24 okt 2006, 15:31
Indlæg: 22
Geografisk sted: Fyns land
Hej Har en 106 rallye 1,6 som jeg skal hen og bygge turbo på.
Min plan var at få lavet en kopperpakning og så få lagt pianotråde i topstykket. Men nu har jeg snakket med et par stykker som har eftermonterede turboer på deres biler, og de mener ikke at de er nødvendigt med pianotråden.
Min plan er at køre med 0,6-0,8 bar's tryk
turboen der bliver monteret bliver entet en kkk 16 eller en holset x27

_________________
Kinder


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2006, 19:35 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
den piano tråd er ca lige så spild af tid som det er at forsøge at gå på vandet til det tryk du der fortæller om

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2006, 20:06 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
Så længe du får glødet kobberet ud før montage burde det være længe nok


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2006, 21:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Prøv at kigge her.
http://www.cometic.com/default.aspx


Så slipper du for mange dyre specialløsninger, der ikke er tætte.
Og er meget dyre.

Men standart pakningen burde være nok, hvis motoren er ordentlig justerret.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 nov 2006, 10:24 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 24 okt 2006, 15:31
Indlæg: 22
Geografisk sted: Fyns land
altså 2 standard pakninger lagt sammen, det burde være rigeligt til det tryk?? ( 0,6-0,8 )
regner med at motoren skal køres ind med en ms motorstyring af Rene fra turbomotor

_________________
Kinder


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 nov 2006, 12:39 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
2 pakninger giver kun dette :damn: :damn: :damn: :damn: :damn: :damn: :damn: :damn: :damn:

Hvad er dit nuværende komp. forhold. Og hvad er din boring, og hvordan ser topstykket ud.

Som jeg ser det har du 3 muligheder.
Sænke trykket.
Grave lidt i topstykket
Eller lave om på stempler.
Men aldrig 2 toppakninger, medmindre man elsker at skifte toppakninger.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 nov 2006, 13:35 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
kinder 106 skrev:
Hej Har en 106 rallye 1,6 som jeg skal hen og bygge turbo på.
Min plan var at få lavet en kopperpakning og så få lagt pianotråde i topstykket. Men nu har jeg snakket med et par stykker som har eftermonterede turboer på deres biler, og de mener ikke at de er nødvendigt med pianotråden.
Min plan er at køre med 0,6-0,8 bar's tryk
turboen der bliver monteret bliver entet en kkk 16 eller en holset x27


Hvorfor er det lige at folk bliver VED med at planlægge at køre med x.x bar ladelufttryk? :damn:

Var det ikke bedre at jagte effekt, :up: istedet for at jagte tryk?

Kinder; hvilken effekt vil du have på motoren? Hvad yder den idag?Hvad er nuværende kompressionsforhold?

Der er måske en ret god chance for at motoren vil være med til din tuning, uden de store ændringer....på std toppakning...Måske....
Nok en hel del nemmere end hekse med kobbertoppakninger, etc.etc.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 nov 2006, 14:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 223
OT

Hvorfor er det lige man bruger pianotråd?

Jeg antager man lægger det mellem blok og topstykke....


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 nov 2006, 14:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Morten VJ skrev:
2 pakninger giver kun dette :damn: :damn: :damn: :damn: :damn: :damn: :damn: :damn: :damn:

Hvad er dit nuværende komp. forhold. Og hvad er din boring, og hvordan ser topstykket ud.

Som jeg ser det har du 3 muligheder.
Sænke trykket.
Grave lidt i topstykket
Eller lave om på stempler.
Men aldrig 2 toppakninger, medmindre man elsker at skifte toppakninger.

MVH

Morten


Nu lige i dette tilfælde med en peugeot, så er det nok ikke smart med 2, da de ryger bare på sug.Men du kan ikke fælde alle over 1 kam med toppakninger.Toyota toppakninger kan sagtens holde til 1,5 bar med 2 pakninger, det ved jeg, det er prøvet mange gange...
MVh Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 nov 2006, 15:49 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 24 okt 2006, 15:31
Indlæg: 22
Geografisk sted: Fyns land
motoren er en 1,6 tu5j2
Kompressionen er 10,2:1, slaglængde er 82,0 og borring er 78,5
ifølge kompressions regnemaskinen skal der 2,08mm mere luft til end der er standard. hvis kompressionen skal ned på 8:1

henrik-> håber på at motoren kan få omkring de 160-180 hk
standard har den 103. så det er vel ikke helt umuligt

_________________
Kinder


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 47 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team