kinder 106 skrev:
Hej Har en 106 rallye 1,6 som jeg skal hen og bygge turbo på.
Min plan var at få lavet en kopperpakning og så få lagt pianotråde i topstykket. Men nu har jeg snakket med et par stykker som har eftermonterede turboer på deres biler, og de mener ikke at de er nødvendigt med pianotråden.
Min plan er at køre med 0,6-0,8 bar's tryk
turboen der bliver monteret bliver entet en kkk 16 eller en holset x27
Hvorfor er det lige at folk bliver VED med at planlægge at køre med x.x bar ladelufttryk?
Var det ikke bedre at jagte effekt,

istedet for at jagte tryk?
Kinder; hvilken effekt vil du have på motoren? Hvad yder den idag?Hvad er nuværende kompressionsforhold?
Der er måske en ret god chance for at motoren vil være med til din tuning, uden de store ændringer....på std toppakning...Måske....
Nok en hel del nemmere end hekse med kobbertoppakninger, etc.etc.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!