At undgå at org. MAP-sensor ser tryk...

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#11 Indlæg af duckstar »

Den slange der går fra T-stykket er bare sat ind i ventilen, der har en gribe-fat-mekaniske indbygget. Slangen har fået en 2,5 mm. plastslange sat i inden, så den ikke bliver mast sammen.

Jeg tror nok ventilen koster en 50'er eller deromkring. Jeg har ikke selv købt den - fik den fra Scantune da jeg fik lavet tryk på spaghettiraceren.
Vh. Anders
Zorak
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

#12 Indlæg af Zorak »

duckstar skrev:Den slange der går fra T-stykket er bare sat ind i ventilen, der har en gribe-fat-mekaniske indbygget. Slangen har fået en 2,5 mm. plastslange sat i inden, så den ikke bliver mast sammen.

Jeg tror nok ventilen koster en 50'er eller deromkring. Jeg har ikke selv købt den - fik den fra Scantune da jeg fik lavet tryk på spaghettiraceren.


Du har altså en 4 mm gummislange som er mast ind i ventilen?
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#13 Indlæg af K-FINN »

Hvad med almindelig FCD til 295 kr....
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Zorak
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

#14 Indlæg af Zorak »

Finn T Pedersen skrev:Hvad med almindelig FCD til 295 kr....


Den kan da ikke cutte et hertz signal men kun et spændings signal? Hvis det var et alm 0-5V signal kunne man altid have brugte en zener-diode til at cutte spændingen ved 4,5V eller sådan noget..
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#15 Indlæg af K-FINN »

Zorak skrev:
Finn T Pedersen skrev:Hvad med almindelig FCD til 295 kr....


Den kan da ikke cutte et hertz signal men kun et spændings signal? Hvis det var et alm 0-5V signal kunne man altid have brugte en zener-diode til at cutte spændingen ved 4,5V eller sådan noget..


Ahaaaaaaaa
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
kbonde
Medlem
Indlæg: 120
Tilmeldt: 02 mar 2005, 16:06
Geografisk sted: Nord

#16 Indlæg af kbonde »

Har du foretaget dig en måling på signalet fra MAPsensoren? Sikker på det ikke er DC spænding?
Zorak
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

#17 Indlæg af Zorak »

kbonde skrev:Har du foretaget dig en måling på signalet fra MAPsensoren? Sikker på det ikke er DC spænding?


Nej har ikke målt noget endnu.. Printede bare en perferitest ud og der stod under map sensor at den skulle give 150 Hz med tænding til og 110 Hz i tomgang..
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#18 Indlæg af Runesm »

Kunne det ikke være fordi din motorcomputer kun "lytter" på ventilen 110-150 gange i sekundet?

Prøv at hæng et oscilloscop på og se hvad den gør
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Geografisk sted: Juelsminde

#19 Indlæg af Alex_Reedtz »

Runesm skrev:Kunne det ikke være fordi din motorcomputer kun "lytter" på ventilen 110-150 gange i sekundet?

Prøv at hæng et oscilloscop på og se hvad den gør


Det er fordi det er en digital map sensor, så du kan ikke bruge en diode. Det er korrekt at den afgiver signalet i hz alt efter trykket i manifolden.
Besvar