At undgå at org. MAP-sensor ser tryk...
Redaktør: Moderatorer
- duckstar
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Den slange der går fra T-stykket er bare sat ind i ventilen, der har en gribe-fat-mekaniske indbygget. Slangen har fået en 2,5 mm. plastslange sat i inden, så den ikke bliver mast sammen.
Jeg tror nok ventilen koster en 50'er eller deromkring. Jeg har ikke selv købt den - fik den fra Scantune da jeg fik lavet tryk på spaghettiraceren.
Jeg tror nok ventilen koster en 50'er eller deromkring. Jeg har ikke selv købt den - fik den fra Scantune da jeg fik lavet tryk på spaghettiraceren.
Vh. Anders
-
Zorak
- Senior Medlem
- Indlæg: 406
- Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
- Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
duckstar skrev:Den slange der går fra T-stykket er bare sat ind i ventilen, der har en gribe-fat-mekaniske indbygget. Slangen har fået en 2,5 mm. plastslange sat i inden, så den ikke bliver mast sammen.
Jeg tror nok ventilen koster en 50'er eller deromkring. Jeg har ikke selv købt den - fik den fra Scantune da jeg fik lavet tryk på spaghettiraceren.
Du har altså en 4 mm gummislange som er mast ind i ventilen?
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
-
Zorak
- Senior Medlem
- Indlæg: 406
- Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
- Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Finn T Pedersen skrev:Hvad med almindelig FCD til 295 kr....
Den kan da ikke cutte et hertz signal men kun et spændings signal? Hvis det var et alm 0-5V signal kunne man altid have brugte en zener-diode til at cutte spændingen ved 4,5V eller sådan noget..
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Zorak skrev:Finn T Pedersen skrev:Hvad med almindelig FCD til 295 kr....
Den kan da ikke cutte et hertz signal men kun et spændings signal? Hvis det var et alm 0-5V signal kunne man altid have brugte en zener-diode til at cutte spændingen ved 4,5V eller sådan noget..
Ahaaaaaaaa
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
Zorak
- Senior Medlem
- Indlæg: 406
- Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
- Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
kbonde skrev:Har du foretaget dig en måling på signalet fra MAPsensoren? Sikker på det ikke er DC spænding?
Nej har ikke målt noget endnu.. Printede bare en perferitest ud og der stod under map sensor at den skulle give 150 Hz med tænding til og 110 Hz i tomgang..
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
-
Alex_Reedtz
- Senior Medlem
- Indlæg: 293
- Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
- Geografisk sted: Juelsminde
Runesm skrev:Kunne det ikke være fordi din motorcomputer kun "lytter" på ventilen 110-150 gange i sekundet?
Prøv at hæng et oscilloscop på og se hvad den gør
Det er fordi det er en digital map sensor, så du kan ikke bruge en diode. Det er korrekt at den afgiver signalet i hz alt efter trykket i manifolden.