Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 22:44

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2008, 21:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Den slange der går fra T-stykket er bare sat ind i ventilen, der har en gribe-fat-mekaniske indbygget. Slangen har fået en 2,5 mm. plastslange sat i inden, så den ikke bliver mast sammen.

Jeg tror nok ventilen koster en 50'er eller deromkring. Jeg har ikke selv købt den - fik den fra Scantune da jeg fik lavet tryk på spaghettiraceren.

_________________
Vh. Anders


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2008, 21:20 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
duckstar skrev:
Den slange der går fra T-stykket er bare sat ind i ventilen, der har en gribe-fat-mekaniske indbygget. Slangen har fået en 2,5 mm. plastslange sat i inden, så den ikke bliver mast sammen.

Jeg tror nok ventilen koster en 50'er eller deromkring. Jeg har ikke selv købt den - fik den fra Scantune da jeg fik lavet tryk på spaghettiraceren.


Du har altså en 4 mm gummislange som er mast ind i ventilen?

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2008, 21:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Hvad med almindelig FCD til 295 kr....

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2008, 21:25 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Finn T Pedersen skrev:
Hvad med almindelig FCD til 295 kr....


Den kan da ikke cutte et hertz signal men kun et spændings signal? Hvis det var et alm 0-5V signal kunne man altid have brugte en zener-diode til at cutte spændingen ved 4,5V eller sådan noget..

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2008, 21:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Zorak skrev:
Finn T Pedersen skrev:
Hvad med almindelig FCD til 295 kr....


Den kan da ikke cutte et hertz signal men kun et spændings signal? Hvis det var et alm 0-5V signal kunne man altid have brugte en zener-diode til at cutte spændingen ved 4,5V eller sådan noget..


Ahaaaaaaaa

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2008, 22:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 mar 2005, 16:06
Indlæg: 120
Geografisk sted: Nord
Har du foretaget dig en måling på signalet fra MAPsensoren? Sikker på det ikke er DC spænding?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2008, 22:49 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
kbonde skrev:
Har du foretaget dig en måling på signalet fra MAPsensoren? Sikker på det ikke er DC spænding?


Nej har ikke målt noget endnu.. Printede bare en perferitest ud og der stod under map sensor at den skulle give 150 Hz med tænding til og 110 Hz i tomgang..

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jan 2008, 22:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Kunne det ikke være fordi din motorcomputer kun "lytter" på ventilen 110-150 gange i sekundet?

Prøv at hæng et oscilloscop på og se hvad den gør

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jan 2008, 22:55 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Indlæg: 293
Geografisk sted: Juelsminde
Runesm skrev:
Kunne det ikke være fordi din motorcomputer kun "lytter" på ventilen 110-150 gange i sekundet?

Prøv at hæng et oscilloscop på og se hvad den gør


Det er fordi det er en digital map sensor, så du kan ikke bruge en diode. Det er korrekt at den afgiver signalet i hz alt efter trykket i manifolden.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 49 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team