Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 13:57

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 21 jul 2005, 23:37 
Jeg har en polo fra 88 med karburator jeg gerne vil montere turbo på!!!

Hvad for en turbo skal jeg bruge og hvad for nogle dysser skal jeg smide i min karburator!!!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jul 2005, 00:05 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2004, 21:54
Indlæg: 286
Geografisk sted: Østsjælland
Kig på forsiden under projekter

Ellers (det ville jeg gøre) få fat i en komplet indsprøjtning til en G40
og så en t25, men først af alt slå dig sammen med en der ved hvad det går ud på istedet for at famle i blinde selv DET ER DYRT
montere du så bremserne fra G40 så kan den også synes

SÅDAN glem alt om din kaburator derskal laves en del om på den før den kan køre med tryk

_________________
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jul 2005, 01:42 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
baloo skrev:
Jeg har en polo fra 88 med karburator jeg gerne vil montere turbo på!!!

Hvad for en turbo skal jeg bruge og hvad for nogle dysser skal jeg smide i min karburator!!!


Hvilket budget har du til det, og hvor seriøs er du?

Umiddelbart ser dit indlæg ud som et lowbudget, lidt halvhjertet forsøg på at få turbo på vognen. Pas PÅ! Det er dyrt at spare de forkerte steder.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jul 2005, 02:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
kunne godt tænke mig at se den dokumentation du vil smide i hovedet på synsmanden rsv... specielt med hensyn til forurening...

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jul 2005, 02:43 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2004, 21:54
Indlæg: 286
Geografisk sted: Østsjælland
tja med hensyn til dokumentation til synsmanden, så skulle typegodkendelsen fra en G40 vel gøre det den er jo bygget som trykladet. længere er den vel ikke

_________________
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jul 2005, 03:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
så enkelt er det ikke, når du tuner på en motor efter 84 skal du kunne dokumentere at den ikke overskrider forureningskravene. I realiteten må du ikke engang sætte et sportsfilter på uden de rigtige papirer...

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jul 2005, 13:31 
Slavteren skrev:
så enkelt er det ikke, når du tuner på en motor efter 84 skal du kunne dokumentere at den ikke overskrider forureningskravene. I realiteten må du ikke engang sætte et sportsfilter på uden de rigtige papirer...


og det er jo så lige netop derfor man skal montere hele fødesystemet fra en g40, så har du en godkendelse at henvise til, desuden laves der TÜV godkendte ombygningskit fra G lader til turbo og så er den i vinkel, ikke fordi jeg gider gå ind i den debat for ottehundrede gang men det var den opskrift som brormand (RSV) og jeg brugte da vi synede min i'er fra '84 med turbo og hele fødesystemet fra rs'eren NEMT, min i'er var fra oktober 84 og kravene om forurening blev indført i så vidt jeg husker januar, så det burde have fældet min, men da jeg havde alt fra rs'eren at henvise så var det bare at modtage stemplet fra en synligt irriteret synsmand :lol: og grine hele vejen hjem, OG DET GJORDE VI.
Dog skal man nok med hensyn til polo'en lige checke op på det med bremserne at man kan syne den med G bremserne uden at det medfører afgiftpligt da det er en konstruktiv ændring, synsfolk har det gerne med at blive irriteret over man sørger for at lortet kan stoppe igen, de er altså underlige :roll:
Og så husk for guds skyld at det skal laves på den originale motor, ikke noget med bare at smide en G motor i, så kommer vold & spat efter dig.


svan


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jul 2005, 13:34 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 329
og glemte så lige at logge ind.......skvadderhoved :lol:

svan

_________________
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jul 2005, 13:50 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 329
og glemte så lige at logge ind.......skvadderhoved :lol:

svan

_________________
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jul 2005, 14:23 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2004, 21:54
Indlæg: 286
Geografisk sted: Østsjælland
Lige en fodnote

Sålænge man opgradere til et andet fødesystem fra sammen årgang eller nyere, er det lovligt milijøkravmæssig, når man samtidig modifisere sin eksisterende motor så den svare til den, det nye fødesystem kommer fra.

_________________
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 63 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team