turbo til polo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
baloo

turbo til polo

#1 Indlæg af baloo »

Jeg har en polo fra 88 med karburator jeg gerne vil montere turbo på!!!

Hvad for en turbo skal jeg bruge og hvad for nogle dysser skal jeg smide i min karburator!!!
RSV
Senior Medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 25 jul 2004, 22:54
Geografisk sted: Østsjælland

#2 Indlæg af RSV »

Kig på forsiden under projekter

Ellers (det ville jeg gøre) få fat i en komplet indsprøjtning til en G40
og så en t25, men først af alt slå dig sammen med en der ved hvad det går ud på istedet for at famle i blinde selv DET ER DYRT
montere du så bremserne fra G40 så kan den også synes

SÅDAN glem alt om din kaburator derskal laves en del om på den før den kan køre med tryk
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: turbo til polo

#3 Indlæg af HenrikGM »

baloo skrev:Jeg har en polo fra 88 med karburator jeg gerne vil montere turbo på!!!

Hvad for en turbo skal jeg bruge og hvad for nogle dysser skal jeg smide i min karburator!!!


Hvilket budget har du til det, og hvor seriøs er du?

Umiddelbart ser dit indlæg ud som et lowbudget, lidt halvhjertet forsøg på at få turbo på vognen. Pas PÅ! Det er dyrt at spare de forkerte steder.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#4 Indlæg af Slavteren »

kunne godt tænke mig at se den dokumentation du vil smide i hovedet på synsmanden rsv... specielt med hensyn til forurening...
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
RSV
Senior Medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 25 jul 2004, 22:54
Geografisk sted: Østsjælland

#5 Indlæg af RSV »

tja med hensyn til dokumentation til synsmanden, så skulle typegodkendelsen fra en G40 vel gøre det den er jo bygget som trykladet. længere er den vel ikke
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#6 Indlæg af Slavteren »

så enkelt er det ikke, når du tuner på en motor efter 84 skal du kunne dokumentere at den ikke overskrider forureningskravene. I realiteten må du ikke engang sætte et sportsfilter på uden de rigtige papirer...
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Gæst

#7 Indlæg af Gæst »

Slavteren skrev:så enkelt er det ikke, når du tuner på en motor efter 84 skal du kunne dokumentere at den ikke overskrider forureningskravene. I realiteten må du ikke engang sætte et sportsfilter på uden de rigtige papirer...


og det er jo så lige netop derfor man skal montere hele fødesystemet fra en g40, så har du en godkendelse at henvise til, desuden laves der TÜV godkendte ombygningskit fra G lader til turbo og så er den i vinkel, ikke fordi jeg gider gå ind i den debat for ottehundrede gang men det var den opskrift som brormand (RSV) og jeg brugte da vi synede min i'er fra '84 med turbo og hele fødesystemet fra rs'eren NEMT, min i'er var fra oktober 84 og kravene om forurening blev indført i så vidt jeg husker januar, så det burde have fældet min, men da jeg havde alt fra rs'eren at henvise så var det bare at modtage stemplet fra en synligt irriteret synsmand :lol: og grine hele vejen hjem, OG DET GJORDE VI.
Dog skal man nok med hensyn til polo'en lige checke op på det med bremserne at man kan syne den med G bremserne uden at det medfører afgiftpligt da det er en konstruktiv ændring, synsfolk har det gerne med at blive irriteret over man sørger for at lortet kan stoppe igen, de er altså underlige :roll:
Og så husk for guds skyld at det skal laves på den originale motor, ikke noget med bare at smide en G motor i, så kommer vold & spat efter dig.


svan
svan
Senior Medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43

#8 Indlæg af svan »

og glemte så lige at logge ind.......skvadderhoved :lol:

svan
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN
svan
Senior Medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43

#9 Indlæg af svan »

og glemte så lige at logge ind.......skvadderhoved :lol:

svan
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN
RSV
Senior Medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 25 jul 2004, 22:54
Geografisk sted: Østsjælland

#10 Indlæg af RSV »

Lige en fodnote

Sålænge man opgradere til et andet fødesystem fra sammen årgang eller nyere, er det lovligt milijøkravmæssig, når man samtidig modifisere sin eksisterende motor så den svare til den, det nye fødesystem kommer fra.
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
Besvar