Slavteren skrev:
så enkelt er det ikke, når du tuner på en motor efter 84 skal du kunne dokumentere at den ikke overskrider forureningskravene. I realiteten må du ikke engang sætte et sportsfilter på uden de rigtige papirer...
og det er jo så lige netop derfor man skal montere hele fødesystemet fra en g40, så har du en godkendelse at henvise til, desuden laves der TÜV godkendte ombygningskit fra G lader til turbo og så er den i vinkel, ikke fordi jeg gider gå ind i den debat for ottehundrede gang men det var den opskrift som brormand (RSV) og jeg brugte da vi synede min i'er fra '84 med turbo og hele fødesystemet fra rs'eren NEMT, min i'er var fra oktober 84 og kravene om forurening blev indført i så vidt jeg husker januar, så det burde have fældet min, men da jeg havde alt fra rs'eren at henvise så var det bare at modtage stemplet fra en synligt irriteret synsmand

og grine hele vejen hjem, OG DET GJORDE VI.
Dog skal man nok med hensyn til polo'en lige checke op på det med bremserne at man kan syne den med G bremserne uden at det medfører afgiftpligt da det er en konstruktiv ændring, synsfolk har det gerne med at blive irriteret over man sørger for at lortet kan stoppe igen, de er altså underlige
Og så husk for guds skyld at det skal laves på den originale motor, ikke noget med bare at smide en G motor i, så kommer vold & spat efter dig.
svan