valg af turbo til 5,0 motor..

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#11 Indlæg af lqs »

dvs op til de 600hk så.... vil du have ladetrykket (så) sent er en lastbilslader nok et rigtigt godt valg. der er masser af muligheder. både billige og stærke vel at mærke. det fantatiske er at det kan blive billigt og stærkt samtidig! altså mht valg af turbo.
er resten af bilen klar til ydelsen?
MVH søren
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#12 Indlæg af Runesm »

lqs skrev:dvs op til de 600hk så.... vil du have ladetrykket (så) sent er en lastbilslader nok et rigtigt godt valg. der er masser af muligheder. både billige og stærke vel at mærke. det fantatiske er at det kan blive billigt og stærkt samtidig! altså mht valg af turbo.
er resten af bilen klar til ydelsen?
MVH søren


Med lastbilturbo mener du vel bare en stor turbo?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
samsung
Indlæg: 10
Tilmeldt: 21 mar 2007, 20:47

#13 Indlæg af samsung »

Jeg kan godt se at sådan en lastbil turbo er billig og meget nem at finde..
og om bilen er klar til ydelsen ved jeg næsten ikke, men hvad tænker du lige på??
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

#14 Indlæg af BANDIT »

samsung skrev:Jeg kan godt se at sådan en lastbil turbo er billig og meget nem at finde..
og om bilen er klar til ydelsen ved jeg næsten ikke, men hvad tænker du lige på??


Tror han mener om du har styr på benzinen/tændingen & compressionen, stempler/plejlstænger mm :)
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
JDJ
Medlem
Indlæg: 234
Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Geografisk sted: Brædstrup
Kontakt:

#15 Indlæg af JDJ »

BANDIT skrev:
samsung skrev:Jeg kan godt se at sådan en lastbil turbo er billig og meget nem at finde..
og om bilen er klar til ydelsen ved jeg næsten ikke, men hvad tænker du lige på??


Tror han mener om du har styr på benzinen/tændingen & compressionen, stempler/plejlstænger mm :)


Og bremser. Bremserne på sådan en e30 er jo ikke ligefrem noget at skrive hjem om, de matcher jo dårligt nok de hk den har fra starten af.
samsung
Indlæg: 10
Tilmeldt: 21 mar 2007, 20:47

..

#16 Indlæg af samsung »

Så har jeg da lidt styr på det :wink: jeg har monteret nogle 312mm skiver foran så den kan godt bremse lidt :D Men hvad motoren angår så har den standart komp på 8,8:1 som er yderlig blevet sænket med en tyk pakning da jeg alligevel hade skilt motoren for at montere arp boldte. Der er også monteret 12 helt nye dyser og motoren køre med MS motorstyring med 6 dobbelt msd tændspoler.. der er en dobbelt pladet helix kobling i/på motoren som kan holde lidt over 900nm. Jeg har også to nye benzin pumper på hylden der skal monteres i forbindelse med trykladning..
wukshady
Senior Medlem
Indlæg: 475
Tilmeldt: 16 okt 2004, 23:51
Geografisk sted: Vendsyssel

#17 Indlæg af wukshady »

Er enig med HenrikGM, Holset HX55 er en stærk turbo. Kig evt på www.fullpull.dk/forum det er en turbo der bliver brugt rigtig meget til træk og der er jævnligt nogen til salg, både nye og brugte.
dinmor
Medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 08 okt 2008, 15:54

#18 Indlæg af dinmor »

m power skrev:jeg kan lige tilføje at den ligger i en bmw e30 :shock:


Det går op i røg :up: :up: :up:

Det er sku god stil!
samsung
Indlæg: 10
Tilmeldt: 21 mar 2007, 20:47

#19 Indlæg af samsung »

Jeg er kommet i snak med nogle gutter der køre traktortræk (Black lady) de har nogle sager på hylden så der skal jeg nok finde en fin turbo gennem dem :D Og ja den ligger i en gammel E30 og den køre sådan set fint nok men der mangler ligsom noget over de ca 3500 omdr :lol:
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#20 Indlæg af lqs »

HX 40-HX50 eller sågar HX60 kunnet nu også bruges. det kunne noget stort GARRETT nu også!
MVH søren
Besvar