Toyota 20V silvertop.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#21 Indlæg af HenrikGM »

Jesper H skrev:Hvordan flower det iforhold til vw's 20v top?


Jeg skal nok lave en kort sammenligning. For at gøre det helt færdigt kunne det være sjovt at sammenligne de 2 toyota 20V toppe med de to VW 20V toppe. Mangler stadigt et dødt silvertop og et dødt blacktop topstykke at måle på(og save i)

Andre 20V topstykker der kunne være interessante at sammenligne med?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
VRT
Senior Medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Geografisk sted: Gun City

#22 Indlæg af VRT »

HenrikGM skrev:
Jesper H skrev:Hvordan flower det iforhold til vw's 20v top?


Jeg skal nok lave en kort sammenligning. For at gøre det helt færdigt kunne det være sjovt at sammenligne de 2 toyota 20V toppe med de to VW 20V toppe. Mangler stadigt et dødt silvertop og et dødt blacktop topstykke at måle på(og save i)

Andre 20V topstykker der kunne være interessante at sammenligne med?

Nu er der jo ikke så mange andre at vælge imellem, og dem der er, er ret eksotiske. Men et 5v fra en Ferrari 355 kunne da være meget sjovt at sammenligne med :D
Har set et billede af et 6v topstykke fra Maserati, og et 8v topstykke fra en Honda med ovale stempler. Ingen af delene gik dog i produktion, så måske er der ikke det vilde at hente, når man når over et vist antal.
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#23 Indlæg af møffe »

ford duratec (mazda motor) som ligger i en fiesta ST150.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Brugeravatar
VRT
Senior Medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Geografisk sted: Gun City

#24 Indlæg af VRT »

møffe skrev:ford duratec (mazda motor) som ligger i en fiesta ST150.

Er det et 5v? Troede kun den kørte med 4v pr. cylinder?!?
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

..

#25 Indlæg af BANDIT »

møffe skrev:ford duratec (mazda motor) som ligger i en fiesta ST150.


Der må forden trække fra de andre uden probs :gnaek:
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#26 Indlæg af lqs »

Lindahl skrev:
HenrikGM skrev:
Jesper H skrev:Hvordan flower det iforhold til vw's 20v top?


Jeg skal nok lave en kort sammenligning. For at gøre det helt færdigt kunne det være sjovt at sammenligne de 2 toyota 20V toppe med de to VW 20V toppe. Mangler stadigt et dødt silvertop og et dødt blacktop topstykke at måle på(og save i)

Andre 20V topstykker der kunne være interessante at sammenligne med?

Nu er der jo ikke så mange andre at vælge imellem, og dem der er, er ret eksotiske. Men et 5v fra en Ferrari 355 kunne da være meget sjovt at sammenligne med :D
Har set et billede af et 6v topstykke fra Maserati, og et 8v topstykke fra en Honda med ovale stempler. Ingen af delene gik dog i produktion, så måske er der ikke det vilde at hente, når man når over et vist antal.
der er INTET at hente i topydelse. men god fyldning ved mange forskellige rpm er små/mange kanaler/ventiler gode til. kig evt på F1 motorer. ingen 5v tilbage. ang det med HONDA med 8v og ovale stempler. der har været serieproduktion... nok mest for at vise at det kunne lade sig gøre. MVH søren
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#27 Indlæg af møffe »

Lindahl skrev:
møffe skrev:ford duratec (mazda motor) som ligger i en fiesta ST150.

Er det et 5v? Troede kun den kørte med 4v pr. cylinder?!?
det er kun en 4V top. men med kanon store kanaler og lækre ventiler. har ikke rigtig hørt om en der har portet en endnu. og der er alligevel en del hk at hente i den motor. har en kammi med 188hk i hans fiesta med ganske lette mods.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Zorak
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

#28 Indlæg af Zorak »

møffe skrev:
Lindahl skrev:
møffe skrev:ford duratec (mazda motor) som ligger i en fiesta ST150.

Er det et 5v? Troede kun den kørte med 4v pr. cylinder?!?
det er kun en 4V top. men med kanon store kanaler og lækre ventiler. har ikke rigtig hørt om en der har portet en endnu. og der er alligevel en del hk at hente i den motor. har en kammi med 188hk i hans fiesta med ganske lette mods.


Ja og så da sådan en i Perfomance Ford med kompressorsæt uden ændret indmad med mener jeg 260 hk eller sådan noget..
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#29 Indlæg af møffe »

Zorak skrev:
møffe skrev:
Lindahl skrev:
møffe skrev:ford duratec (mazda motor) som ligger i en fiesta ST150.

Er det et 5v? Troede kun den kørte med 4v pr. cylinder?!?
det er kun en 4V top. men med kanon store kanaler og lækre ventiler. har ikke rigtig hørt om en der har portet en endnu. og der er alligevel en del hk at hente i den motor. har en kammi med 188hk i hans fiesta med ganske lette mods.


Ja og så da sådan en i Perfomance Ford med kompressorsæt uden ændret indmad med mener jeg 260 hk eller sådan noget..
ja ca hvad de hener NA på den.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Geografisk sted: Juelsminde

#30 Indlæg af Alex_Reedtz »

Har du fået fat i et topstykke?
Besvar