Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 18:44

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 08 okt 2008, 17:42 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Jesper H skrev:
Hvordan flower det iforhold til vw's 20v top?


Jeg skal nok lave en kort sammenligning. For at gøre det helt færdigt kunne det være sjovt at sammenligne de 2 toyota 20V toppe med de to VW 20V toppe. Mangler stadigt et dødt silvertop og et dødt blacktop topstykke at måle på(og save i)

Andre 20V topstykker der kunne være interessante at sammenligne med?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 okt 2008, 18:45 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Indlæg: 327
Geografisk sted: Gun City
HenrikGM skrev:
Jesper H skrev:
Hvordan flower det iforhold til vw's 20v top?


Jeg skal nok lave en kort sammenligning. For at gøre det helt færdigt kunne det være sjovt at sammenligne de 2 toyota 20V toppe med de to VW 20V toppe. Mangler stadigt et dødt silvertop og et dødt blacktop topstykke at måle på(og save i)

Andre 20V topstykker der kunne være interessante at sammenligne med?

Nu er der jo ikke så mange andre at vælge imellem, og dem der er, er ret eksotiske. Men et 5v fra en Ferrari 355 kunne da være meget sjovt at sammenligne med :D
Har set et billede af et 6v topstykke fra Maserati, og et 8v topstykke fra en Honda med ovale stempler. Ingen af delene gik dog i produktion, så måske er der ikke det vilde at hente, når man når over et vist antal.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 okt 2008, 19:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
ford duratec (mazda motor) som ligger i en fiesta ST150.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 okt 2008, 20:10 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Indlæg: 327
Geografisk sted: Gun City
møffe skrev:
ford duratec (mazda motor) som ligger i en fiesta ST150.

Er det et 5v? Troede kun den kørte med 4v pr. cylinder?!?


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 08 okt 2008, 21:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
møffe skrev:
ford duratec (mazda motor) som ligger i en fiesta ST150.


Der må forden trække fra de andre uden probs :gnaek:

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 okt 2008, 06:07 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
Lindahl skrev:
HenrikGM skrev:
Jesper H skrev:
Hvordan flower det iforhold til vw's 20v top?


Jeg skal nok lave en kort sammenligning. For at gøre det helt færdigt kunne det være sjovt at sammenligne de 2 toyota 20V toppe med de to VW 20V toppe. Mangler stadigt et dødt silvertop og et dødt blacktop topstykke at måle på(og save i)

Andre 20V topstykker der kunne være interessante at sammenligne med?

Nu er der jo ikke så mange andre at vælge imellem, og dem der er, er ret eksotiske. Men et 5v fra en Ferrari 355 kunne da være meget sjovt at sammenligne med :D
Har set et billede af et 6v topstykke fra Maserati, og et 8v topstykke fra en Honda med ovale stempler. Ingen af delene gik dog i produktion, så måske er der ikke det vilde at hente, når man når over et vist antal.
der er INTET at hente i topydelse. men god fyldning ved mange forskellige rpm er små/mange kanaler/ventiler gode til. kig evt på F1 motorer. ingen 5v tilbage. ang det med HONDA med 8v og ovale stempler. der har været serieproduktion... nok mest for at vise at det kunne lade sig gøre. MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 okt 2008, 15:38 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Lindahl skrev:
møffe skrev:
ford duratec (mazda motor) som ligger i en fiesta ST150.

Er det et 5v? Troede kun den kørte med 4v pr. cylinder?!?
det er kun en 4V top. men med kanon store kanaler og lækre ventiler. har ikke rigtig hørt om en der har portet en endnu. og der er alligevel en del hk at hente i den motor. har en kammi med 188hk i hans fiesta med ganske lette mods.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 okt 2008, 16:17 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
møffe skrev:
Lindahl skrev:
møffe skrev:
ford duratec (mazda motor) som ligger i en fiesta ST150.

Er det et 5v? Troede kun den kørte med 4v pr. cylinder?!?
det er kun en 4V top. men med kanon store kanaler og lækre ventiler. har ikke rigtig hørt om en der har portet en endnu. og der er alligevel en del hk at hente i den motor. har en kammi med 188hk i hans fiesta med ganske lette mods.


Ja og så da sådan en i Perfomance Ford med kompressorsæt uden ændret indmad med mener jeg 260 hk eller sådan noget..

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 okt 2008, 18:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Zorak skrev:
møffe skrev:
Lindahl skrev:
møffe skrev:
ford duratec (mazda motor) som ligger i en fiesta ST150.

Er det et 5v? Troede kun den kørte med 4v pr. cylinder?!?
det er kun en 4V top. men med kanon store kanaler og lækre ventiler. har ikke rigtig hørt om en der har portet en endnu. og der er alligevel en del hk at hente i den motor. har en kammi med 188hk i hans fiesta med ganske lette mods.


Ja og så da sådan en i Perfomance Ford med kompressorsæt uden ændret indmad med mener jeg 260 hk eller sådan noget..
ja ca hvad de hener NA på den.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 okt 2008, 20:05 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Indlæg: 293
Geografisk sted: Juelsminde
Har du fået fat i et topstykke?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 45 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team