Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 21:17

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 27 okt 2014, 12:50 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Jeg har købt en kina HKS GT-II 60mm kopi.

Når jeg med munden blæser ind i bundporten (under membranen) - så er den "vældig" utæt. Altså jeg kan mærke modstand, men det er ikke særlig meget. Jeg har en ide om, at det er normalt nok fordi at den i ventilstyret ikke er tætnet, men det er svært at høre hvor det egentlig kommer ud henne, eller om det er mellem de to halvdele (hvor fjederen sidder inde) i kanten hvor v-banden holder den sammen.

Er det normalt?
Det er aldrig noget jeg har studset over før på de gamle hks 50mm kopier jeg har brugt, men dem har jeg så heller aldrig pustet ind i :)

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 okt 2014, 17:53 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
De lækker alle sammen der. Det er fint nok, det er med til at give ventil og styr lidt køling og holde soden lidt væk.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2014, 07:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Tak - det giver ro :)
Så skal man da også ha' en ret voksen slange på egentlig til at holde nok flow der

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 okt 2014, 19:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
Indlæg: 505
Geografisk sted: Skjern
Mine lækker også, jeg driver 2 stk. på en en slange med 5-6mm lysning, og det har jeg ikke oplevet problemer med.

Et quick check kunne være, lige at montere en tryk regulator efter din kompressor, og en meters slange i den diameter som du har tænkt dig at bruge. Så kan du se om du kan løfte den uden problemer.

_________________
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 okt 2014, 20:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Med den helt svage fjeder kan jeg uden problemer bare blæse med luftpistolen et par mm fra tilslutningen og så åbner den :D

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 okt 2014, 13:10 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Prøv lige for sjov skyld at regne arealet på membranen ud, og bare antage der står 1 bar i trykforskel. Der er ret store kræfter på spil.

Det bliver rigtigt tydeligt hvis man blæser den op, sætter tommelfingeren ind i gabet, og luftforsyningen svigter.

Så er man ligegodt presset for at få luft på igen! :shock:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 okt 2014, 15:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
HenrikGM skrev:
Prøv lige for sjov skyld at regne arealet på membranen ud, og bare antage der står 1 bar i trykforskel. Der er ret store kræfter på spil.

Det bliver rigtigt tydeligt hvis man blæser den op, sætter tommelfingeren ind i gabet, og luftforsyningen svigter.

Så er man ligegodt presset for at få luft på igen! :shock:


Nu har jeg læst det der 3 gange. Vil du lige omskrive det? :D

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 nov 2014, 12:56 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
Runesm skrev:
HenrikGM skrev:
Prøv lige for sjov skyld at regne arealet på membranen ud, og bare antage der står 1 bar i trykforskel. Der er ret store kræfter på spil.

Det bliver rigtigt tydeligt hvis man blæser den op, sætter tommelfingeren ind i gabet, og luftforsyningen svigter.

Så er man ligegodt presset for at få luft på igen! :shock:


Nu har jeg læst det der 3 gange. Vil du lige omskrive det? :D



Sæt tryk på den så stemplet åbner - prop guleroden (eller pjorten..) derind og sluk så for luften så stemplet lukker i.. :lusket:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 nov 2014, 18:37 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Nåeh - altså trykket på stemplet ja :D Man skal have to gode tommelfingre for at åbne den :D

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 nov 2014, 19:46 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
TB206HDI skrev:
Runesm skrev:
HenrikGM skrev:
Prøv lige for sjov skyld at regne arealet på membranen ud, og bare antage der står 1 bar i trykforskel. Der er ret store kræfter på spil.

Det bliver rigtigt tydeligt hvis man blæser den op, sætter tommelfingeren ind i gabet, og luftforsyningen svigter.

Så er man ligegodt presset for at få luft på igen! :shock:


Nu har jeg læst det der 3 gange. Vil du lige omskrive det? :D



Sæt tryk på den så stemplet åbner - prop guleroden (eller pjorten..) derind og sluk så for luften så stemplet lukker i.. :lusket:


Håber ikke det er en lokal mandomsprøve at " dingle-dennis" skal presse stemplet retur i wastegaten.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team