Tæthed indvendigt i ext.wastegate

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

Tæthed indvendigt i ext.wastegate

#1 Indlæg af Runesm »

Jeg har købt en kina HKS GT-II 60mm kopi.

Når jeg med munden blæser ind i bundporten (under membranen) - så er den "vældig" utæt. Altså jeg kan mærke modstand, men det er ikke særlig meget. Jeg har en ide om, at det er normalt nok fordi at den i ventilstyret ikke er tætnet, men det er svært at høre hvor det egentlig kommer ud henne, eller om det er mellem de to halvdele (hvor fjederen sidder inde) i kanten hvor v-banden holder den sammen.

Er det normalt?
Det er aldrig noget jeg har studset over før på de gamle hks 50mm kopier jeg har brugt, men dem har jeg så heller aldrig pustet ind i :)
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Tæthed indvendigt i ext.wastegate

#2 Indlæg af HenrikGM »

De lækker alle sammen der. Det er fint nok, det er med til at give ventil og styr lidt køling og holde soden lidt væk.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

Re: Tæthed indvendigt i ext.wastegate

#3 Indlæg af Runesm »

Tak - det giver ro :)
Så skal man da også ha' en ret voksen slange på egentlig til at holde nok flow der
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Daigaard
Mester Medlem
Indlæg: 505
Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
Geografisk sted: Skjern
Kontakt:

Re: Tæthed indvendigt i ext.wastegate

#4 Indlæg af Daigaard »

Mine lækker også, jeg driver 2 stk. på en en slange med 5-6mm lysning, og det har jeg ikke oplevet problemer med.

Et quick check kunne være, lige at montere en tryk regulator efter din kompressor, og en meters slange i den diameter som du har tænkt dig at bruge. Så kan du se om du kan løfte den uden problemer.
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk" target="_blank
Billede
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

Re: Tæthed indvendigt i ext.wastegate

#5 Indlæg af Runesm »

Med den helt svage fjeder kan jeg uden problemer bare blæse med luftpistolen et par mm fra tilslutningen og så åbner den :D
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Tæthed indvendigt i ext.wastegate

#6 Indlæg af HenrikGM »

Prøv lige for sjov skyld at regne arealet på membranen ud, og bare antage der står 1 bar i trykforskel. Der er ret store kræfter på spil.

Det bliver rigtigt tydeligt hvis man blæser den op, sætter tommelfingeren ind i gabet, og luftforsyningen svigter.

Så er man ligegodt presset for at få luft på igen! :shock:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

Re: Tæthed indvendigt i ext.wastegate

#7 Indlæg af Runesm »

HenrikGM skrev:Prøv lige for sjov skyld at regne arealet på membranen ud, og bare antage der står 1 bar i trykforskel. Der er ret store kræfter på spil.

Det bliver rigtigt tydeligt hvis man blæser den op, sætter tommelfingeren ind i gabet, og luftforsyningen svigter.

Så er man ligegodt presset for at få luft på igen! :shock:


Nu har jeg læst det der 3 gange. Vil du lige omskrive det? :D
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

Re: Tæthed indvendigt i ext.wastegate

#8 Indlæg af TB206HDI »

Runesm skrev:
HenrikGM skrev:Prøv lige for sjov skyld at regne arealet på membranen ud, og bare antage der står 1 bar i trykforskel. Der er ret store kræfter på spil.

Det bliver rigtigt tydeligt hvis man blæser den op, sætter tommelfingeren ind i gabet, og luftforsyningen svigter.

Så er man ligegodt presset for at få luft på igen! :shock:


Nu har jeg læst det der 3 gange. Vil du lige omskrive det? :D



Sæt tryk på den så stemplet åbner - prop guleroden (eller pjorten..) derind og sluk så for luften så stemplet lukker i.. :lusket:
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

Re: Tæthed indvendigt i ext.wastegate

#9 Indlæg af Runesm »

Nåeh - altså trykket på stemplet ja :D Man skal have to gode tommelfingre for at åbne den :D
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

Re: Tæthed indvendigt i ext.wastegate

#10 Indlæg af møffe »

TB206HDI skrev:
Runesm skrev:
HenrikGM skrev:Prøv lige for sjov skyld at regne arealet på membranen ud, og bare antage der står 1 bar i trykforskel. Der er ret store kræfter på spil.

Det bliver rigtigt tydeligt hvis man blæser den op, sætter tommelfingeren ind i gabet, og luftforsyningen svigter.

Så er man ligegodt presset for at få luft på igen! :shock:


Nu har jeg læst det der 3 gange. Vil du lige omskrive det? :D



Sæt tryk på den så stemplet åbner - prop guleroden (eller pjorten..) derind og sluk så for luften så stemplet lukker i.. :lusket:


Håber ikke det er en lokal mandomsprøve at " dingle-dennis" skal presse stemplet retur i wastegaten.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Besvar