Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 21:12

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 03 maj 2004, 18:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Ja det var også det første jeg faldt over, men hans stiger meget kraftigt i lufttempen, det kan måske være fordi at der ikke er intercooler.
jeg vender tilbage når jeg har fundet en løsning, og jeg har skiftet koblingen.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 maj 2004, 21:09 
JA, jeg har det der MS visual log viewer. Men der er intercoller på, men tempratur føleren sidder ikke i intercooler røret, den hænger bare ude i motor rummet.. men hvad ang lambda talne ? Tror i jeg kan regne med det ???


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 03 maj 2004, 21:55 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Nu ved jeg ikke helt hvordan dit motorrum ser ud, men pointen med din lufttemperaturføler var jo at MS skulle kompensere for din indsugningslufttemperatur, og det kan den ikke hverken "hængende" i motorrummet eller for den sags skyld liggende i handskerummet... :?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 maj 2004, 11:41 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 278
Geografisk sted: midtjylland
i kan da prøve at anvenden dette her log til sammenligning med jeres egen log........her syntes jeg ihvertfal selv at alle parameter virker meget stabile når der anvendes logview......det er fra kadetten


MVH Jens Hald


Vedhæftede filer:
datalog003.xls [125.89 KiB]
Downloadet 167 gange

_________________
Http://www.boost-it.dk
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 maj 2004, 21:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hej Hald tak for dit log.
Lagde mærke til at din kølevands temperatur lå på konstant i mellem 100- 102 grader.
Er 102 grader det maksimale at megasquirt kan måle?
Det ser ud til at du burde kontrollere slangen til mapsensoren, da du har nogle mærkelige spikes på denne.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 maj 2004, 22:22 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Morten VJ skrev:
Hej Hald tak for dit log.
Lagde mærke til at din kølevands temperatur lå på konstant i mellem 100- 102 grader.
Er 102 grader det maksimale at megasquirt kan måle?
Det ser ud til at du burde kontrollere slangen til mapsensoren, da du har nogle mærkelige spikes på denne.

MVH

Morten


Logget er klippet ud af en sammenhæng, og dette er normal temp.
Der er et lille offset i visningen pga inc. filerne.

Spiksene optræder når man motorbremser hårdt lige efter fuldgas. Der er sammenhæng mellem de "smæld"(nærmest buldren) når motoren får lov at "slappe af" lige efter gas, og denne "skyden" i udstødningen påvirker altså på forunderligvis mapsensoren. Jeg vil tro der står en trykpuls bagud i motoren der giver disse trykhop. Selve målingen er dead-on med et manometer.

Bemærk den kun gør det lige efter den har haft kniv et stykke tid og derefter motorbremser hårdt.

Kunne forestille mig at knastens overlap, kombineret med et ret stort bensinoverskud er skyld i mapsensorens opførsel.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 maj 2004, 22:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det lyder meget sansynlig Mht. map sensoren.
Men 100 graders kølevands temp offset eller ej det er en meget høj temp.
Ved du om 102 grader er det maksimale den kan måle, for det er en temperatur jeg har stødt på gentagende gange i forskellige logs fra forskellige motorer.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 maj 2004, 11:48 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
De 102 grader skal nok passe nogenlunde. Hvis der er en fejlvisning, så er det i form af et +offset, så temperaturen er en anelse for højt vist.

Hvis man slukker og åbner påfyldningsproppen så brækker den omgående alt vand af blokken, og det samme gør min egen vogn(240eren, 96graders termostat)

men jeg skal lige undersøge hvad maxvisning er om kort tid.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 maj 2004, 20:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
HenrikGM skrev:
Morten VJ skrev:
Hej Hald tak for dit log.
Lagde mærke til at din kølevands temperatur lå på konstant i mellem 100- 102 grader.
Er 102 grader det maksimale at megasquirt kan måle?
Det ser ud til at du burde kontrollere slangen til mapsensoren, da du har nogle mærkelige spikes på denne.

MVH

Morten


Logget er klippet ud af en sammenhæng, og dette er normal temp.
Der er et lille offset i visningen pga inc. filerne.

Spiksene optræder når man motorbremser hårdt lige efter fuldgas. Der er sammenhæng mellem de "smæld"(nærmest buldren) når motoren får lov at "slappe af" lige efter gas, og denne "skyden" i udstødningen påvirker altså på forunderligvis mapsensoren. Jeg vil tro der står en trykpuls bagud i motoren der giver disse trykhop. Selve målingen er dead-on med et manometer.

Bemærk den kun gør det lige efter den har haft kniv et stykke tid og derefter motorbremser hårdt.

Kunne forestille mig at knastens overlap, kombineret med et ret stort bensinoverskud er skyld i mapsensorens opførsel.


Lige en tanke det kan også være en for sen tænding, kombineret med ovenstående. Kører den med fuel cut??

MNH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 maj 2004, 20:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
HenrikGM skrev:
De 102 grader skal nok passe nogenlunde. Hvis der er en fejlvisning, så er det i form af et +offset, så temperaturen er en anelse for højt vist.

Hvis man slukker og åbner påfyldningsproppen så brækker den omgående alt vand af blokken, og det samme gør min egen vogn(240eren, 96graders termostat)

men jeg skal lige undersøge hvad maxvisning er om kort tid.


Det er meget normalt på et køle system der arbejder under tryk, Kogepunket på væsken stiger ved forøget tryk, og når man så efter at motoren er standset letter på trykket falder koge punktet.
Hoved problemet er at væsken ikke cirkulerer, så der kan derfor værer steder i kølesystemet hvor væsken er over 130 grader vam, let trykket og væsken koger med det samme, uanset thermostat.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 77 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team