Morten VJ skrev:
Hej Hald tak for dit log.
Lagde mærke til at din kølevands temperatur lå på konstant i mellem 100- 102 grader.
Er 102 grader det maksimale at megasquirt kan måle?
Det ser ud til at du burde kontrollere slangen til mapsensoren, da du har nogle mærkelige spikes på denne.
MVH
Morten
Logget er klippet ud af en sammenhæng, og dette er normal temp.
Der er et lille offset i visningen pga inc. filerne.
Spiksene optræder når man motorbremser hårdt lige efter fuldgas. Der er sammenhæng mellem de "smæld"(nærmest buldren) når motoren får lov at "slappe af" lige efter gas, og denne "skyden" i udstødningen påvirker altså på forunderligvis mapsensoren. Jeg vil tro der står en trykpuls bagud i motoren der giver disse trykhop. Selve målingen er dead-on med et manometer.
Bemærk den kun gør det lige efter den har haft kniv et stykke tid og derefter motorbremser hårdt.
Kunne forestille mig at knastens overlap, kombineret med et ret stort bensinoverskud er skyld i mapsensorens opførsel.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!