bedste måde og køre MS ind på
Redaktør: Moderatorer
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Ja det var også det første jeg faldt over, men hans stiger meget kraftigt i lufttempen, det kan måske være fordi at der ikke er intercooler.
jeg vender tilbage når jeg har fundet en løsning, og jeg har skiftet koblingen.
MVH
Morten
jeg vender tilbage når jeg har fundet en løsning, og jeg har skiftet koblingen.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Rollagti
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Nu ved jeg ikke helt hvordan dit motorrum ser ud, men pointen med din lufttemperaturføler var jo at MS skulle kompensere for din indsugningslufttemperatur, og det kan den ikke hverken "hængende" i motorrummet eller for den sags skyld liggende i handskerummet... 
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Hald79
- Senior Medlem
- Indlæg: 278
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: midtjylland
- Kontakt:
i kan da prøve at anvenden dette her log til sammenligning med jeres egen log........her syntes jeg ihvertfal selv at alle parameter virker meget stabile når der anvendes logview......det er fra kadetten
MVH Jens Hald
MVH Jens Hald
- Vedhæftede filer
-
- datalog003.xls
- (125.89 KiB) Downloadet 202 gange
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Hej Hald tak for dit log.
Lagde mærke til at din kølevands temperatur lå på konstant i mellem 100- 102 grader.
Er 102 grader det maksimale at megasquirt kan måle?
Det ser ud til at du burde kontrollere slangen til mapsensoren, da du har nogle mærkelige spikes på denne.
MVH
Morten
Lagde mærke til at din kølevands temperatur lå på konstant i mellem 100- 102 grader.
Er 102 grader det maksimale at megasquirt kan måle?
Det ser ud til at du burde kontrollere slangen til mapsensoren, da du har nogle mærkelige spikes på denne.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Morten VJ skrev:Hej Hald tak for dit log.
Lagde mærke til at din kølevands temperatur lå på konstant i mellem 100- 102 grader.
Er 102 grader det maksimale at megasquirt kan måle?
Det ser ud til at du burde kontrollere slangen til mapsensoren, da du har nogle mærkelige spikes på denne.
MVH
Morten
Logget er klippet ud af en sammenhæng, og dette er normal temp.
Der er et lille offset i visningen pga inc. filerne.
Spiksene optræder når man motorbremser hårdt lige efter fuldgas. Der er sammenhæng mellem de "smæld"(nærmest buldren) når motoren får lov at "slappe af" lige efter gas, og denne "skyden" i udstødningen påvirker altså på forunderligvis mapsensoren. Jeg vil tro der står en trykpuls bagud i motoren der giver disse trykhop. Selve målingen er dead-on med et manometer.
Bemærk den kun gør det lige efter den har haft kniv et stykke tid og derefter motorbremser hårdt.
Kunne forestille mig at knastens overlap, kombineret med et ret stort bensinoverskud er skyld i mapsensorens opførsel.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Det lyder meget sansynlig Mht. map sensoren.
Men 100 graders kølevands temp offset eller ej det er en meget høj temp.
Ved du om 102 grader er det maksimale den kan måle, for det er en temperatur jeg har stødt på gentagende gange i forskellige logs fra forskellige motorer.
MVH
Morten
Men 100 graders kølevands temp offset eller ej det er en meget høj temp.
Ved du om 102 grader er det maksimale den kan måle, for det er en temperatur jeg har stødt på gentagende gange i forskellige logs fra forskellige motorer.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
De 102 grader skal nok passe nogenlunde. Hvis der er en fejlvisning, så er det i form af et +offset, så temperaturen er en anelse for højt vist.
Hvis man slukker og åbner påfyldningsproppen så brækker den omgående alt vand af blokken, og det samme gør min egen vogn(240eren, 96graders termostat)
men jeg skal lige undersøge hvad maxvisning er om kort tid.
Hvis man slukker og åbner påfyldningsproppen så brækker den omgående alt vand af blokken, og det samme gør min egen vogn(240eren, 96graders termostat)
men jeg skal lige undersøge hvad maxvisning er om kort tid.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
HenrikGM skrev:Morten VJ skrev:Hej Hald tak for dit log.
Lagde mærke til at din kølevands temperatur lå på konstant i mellem 100- 102 grader.
Er 102 grader det maksimale at megasquirt kan måle?
Det ser ud til at du burde kontrollere slangen til mapsensoren, da du har nogle mærkelige spikes på denne.
MVH
Morten
Logget er klippet ud af en sammenhæng, og dette er normal temp.
Der er et lille offset i visningen pga inc. filerne.
Spiksene optræder når man motorbremser hårdt lige efter fuldgas. Der er sammenhæng mellem de "smæld"(nærmest buldren) når motoren får lov at "slappe af" lige efter gas, og denne "skyden" i udstødningen påvirker altså på forunderligvis mapsensoren. Jeg vil tro der står en trykpuls bagud i motoren der giver disse trykhop. Selve målingen er dead-on med et manometer.
Bemærk den kun gør det lige efter den har haft kniv et stykke tid og derefter motorbremser hårdt.
Kunne forestille mig at knastens overlap, kombineret med et ret stort bensinoverskud er skyld i mapsensorens opførsel.
Lige en tanke det kan også være en for sen tænding, kombineret med ovenstående. Kører den med fuel cut??
MNH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
HenrikGM skrev:De 102 grader skal nok passe nogenlunde. Hvis der er en fejlvisning, så er det i form af et +offset, så temperaturen er en anelse for højt vist.
Hvis man slukker og åbner påfyldningsproppen så brækker den omgående alt vand af blokken, og det samme gør min egen vogn(240eren, 96graders termostat)
men jeg skal lige undersøge hvad maxvisning er om kort tid.
Det er meget normalt på et køle system der arbejder under tryk, Kogepunket på væsken stiger ved forøget tryk, og når man så efter at motoren er standset letter på trykket falder koge punktet.
Hoved problemet er at væsken ikke cirkulerer, så der kan derfor værer steder i kølesystemet hvor væsken er over 130 grader vam, let trykket og væsken koger med det samme, uanset thermostat.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html