Alfa Romeo boxer 1,7 16v QV med KUN 25 hk ??? HJÆLP
Redaktør: Moderatorer
-
Gæst
Alfa Romeo boxer 1,7 16v QV med KUN 25 hk ??? HJÆLP
Undertegnede har monteret en 1,7 16v boxer i min bil, en kitcar der er vw basseret. Med andre ord så sidder motoren her hæk og bruger den org. vw gearkasse osv.
Motoren er fra en 33ér fra 1990 og har fået flg. dele udskiftet inden montering :
1. tændrør Golden Lodge
2. strømfordele dæksel
3. rotor
4. tændkabler
5. svinghjulsføler
6. benzinslanger
7. benzinfilter
8. tandremme
9. tandremsstrammerhjul
10. generatorlejer1
11. generator kul
12. speedertræk lejer
Problem :
Motoren starter perfekt og kører perfekt i tomgang, i frigear tager den hørbart gassen fint men i gear kan en gammel FORD med en hestetrailer med 2 heste i accelrere fra min 625 kg tunge bil der skulle have 137 hk ???????????????????????????????????????
Kan det være tændingen der står forkert ? eller for den for lidt benzin ? måske for meget benzin ?
El-Benzin pumpen er en kraftig helt ny 6,8 bar pumpe !!!!...
Svinghjulsfølerkrans er flyttet over på et VW svinghjul og føleren flyttet 22mm fra motoren og over i gearkassens koblingshus !!!!....
Har også lige monter selv samme type motor i en Alfa 33 og her er der INGEN mangel på HK ?????? Hvad kan der være galt ?
Iflg. Alfa Carcentre er der INGEN justeringsmuligheder på denne type motor mht tænding osv..... SÅ hvis nogen har en god idé eller er frisk på at se på den vil jeg blive meget glad.. på forhånd tak
mvh Kitcarlasse
kitcarlasse@yahoo.dk
Motoren er fra en 33ér fra 1990 og har fået flg. dele udskiftet inden montering :
1. tændrør Golden Lodge
2. strømfordele dæksel
3. rotor
4. tændkabler
5. svinghjulsføler
6. benzinslanger
7. benzinfilter
8. tandremme
9. tandremsstrammerhjul
10. generatorlejer1
11. generator kul
12. speedertræk lejer
Problem :
Motoren starter perfekt og kører perfekt i tomgang, i frigear tager den hørbart gassen fint men i gear kan en gammel FORD med en hestetrailer med 2 heste i accelrere fra min 625 kg tunge bil der skulle have 137 hk ???????????????????????????????????????
Kan det være tændingen der står forkert ? eller for den for lidt benzin ? måske for meget benzin ?
El-Benzin pumpen er en kraftig helt ny 6,8 bar pumpe !!!!...
Svinghjulsfølerkrans er flyttet over på et VW svinghjul og føleren flyttet 22mm fra motoren og over i gearkassens koblingshus !!!!....
Har også lige monter selv samme type motor i en Alfa 33 og her er der INGEN mangel på HK ?????? Hvad kan der være galt ?
Iflg. Alfa Carcentre er der INGEN justeringsmuligheder på denne type motor mht tænding osv..... SÅ hvis nogen har en god idé eller er frisk på at se på den vil jeg blive meget glad.. på forhånd tak
mvh Kitcarlasse
kitcarlasse@yahoo.dk
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
hvor kommer du fra lasse??....
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
Nolan
- Mester Medlem
- Indlæg: 639
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Østjylland
Hvis den lyder ok i tomgang, så bør tændingen være nogenlunde ok - ellers ville den skyde enten den ene eller den anden vej.
Smid da lige en god gammeldags blitz-tester på, for at se om det ligger bare nogenlunde omkring TDC. Du har jo flyttet svinghjulsføleren og kransen.
Hvad med kompressionen? Både våd og tør?
Du har skiftet tandremme - hvad med knastvinklen? Er den ok?
Benzintryk?
Bare et par forslag. Håber du kan bruge det til noget.
Mvh
Nolan
Smid da lige en god gammeldags blitz-tester på, for at se om det ligger bare nogenlunde omkring TDC. Du har jo flyttet svinghjulsføleren og kransen.
Hvad med kompressionen? Både våd og tør?
Du har skiftet tandremme - hvad med knastvinklen? Er den ok?
Benzintryk?
Bare et par forslag. Håber du kan bruge det til noget.
Mvh
Nolan
-
Gæst
-
Gæst
-
Gæst
-
Nolan
- Mester Medlem
- Indlæg: 639
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Østjylland
Hvis den tænder 6 efter TDC, så er der ihvertfald noget galt. Er det i tomgang?
Normalt ligger tændingen vel en 10-15 grader FØR i tomgang. Kan du se om avanceringen virker som den skal.
Kig lige din montering af krumtapssensor og tap-kransen efter - hvis du har fået flyttet den manglende tand (eller hvordan det nu er udformet på sådan en alfa-fætter) eller sensoren, flytter du jo også det sted ECU'en tror TDC er.
Dit brændstoftryk lyder ok - ingen probs dér...
Mvh
Nolan
Normalt ligger tændingen vel en 10-15 grader FØR i tomgang. Kan du se om avanceringen virker som den skal.
Kig lige din montering af krumtapssensor og tap-kransen efter - hvis du har fået flyttet den manglende tand (eller hvordan det nu er udformet på sådan en alfa-fætter) eller sensoren, flytter du jo også det sted ECU'en tror TDC er.
Dit brændstoftryk lyder ok - ingen probs dér...
Mvh
Nolan
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
ja det lyder gran giveligt som et tændings problem.... skriv lige hvis det går helt op i fisk så kigger jeg gerne forbi... skal bare lige være færdig med at bearbejde en kammis VR6'ER....
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
Gæst
-
Gæst
Nu har jeg haft motoren ude igen og har drejet følerkrans så den sidder 100% magen til den gør på det org. svinghjul !
Stadig lige sløv ????
Så skiftede jeg motorcomputeren !
Stadig sløv som en ældre skoda 105
Så skiftede jeg svinghjulsføleren, og justerede den i dybden (0,5mm fra kransen)
Stadig ingen forskel
Ergo min tænding må stadig stå over top - MEN HVORDAN FÅR JEG DET JUSTERET ??????????????????? Det er jo Bosch Motronic 4,1 med denne simple strømfordeler hvor der KUN er tilsluttet tændkabler og intet andet...
Tilsidst nærmest i panik spændte jeg tændrørene efter - (hvem ved hvor kræfterne bliver af) hjalp heller ikke !!
Tilsidst skal det lige nævnes at jeg også har en Alfa 33 1,7 16v fra 90' altså en hel bil - og den tager godt af sted fra stående start !!!!! Så jeg har noget at sammeligne med [|)]
HVAD KAN DER DOG VÆRE GALT ???? HJÆLP
Stadig lige sløv ????
Så skiftede jeg motorcomputeren !
Stadig sløv som en ældre skoda 105
Så skiftede jeg svinghjulsføleren, og justerede den i dybden (0,5mm fra kransen)
Stadig ingen forskel
Ergo min tænding må stadig stå over top - MEN HVORDAN FÅR JEG DET JUSTERET ??????????????????? Det er jo Bosch Motronic 4,1 med denne simple strømfordeler hvor der KUN er tilsluttet tændkabler og intet andet...
Tilsidst nærmest i panik spændte jeg tændrørene efter - (hvem ved hvor kræfterne bliver af) hjalp heller ikke !!
Tilsidst skal det lige nævnes at jeg også har en Alfa 33 1,7 16v fra 90' altså en hel bil - og den tager godt af sted fra stående start !!!!! Så jeg har noget at sammeligne med [|)]
HVAD KAN DER DOG VÆRE GALT ???? HJÆLP