Undertegnede har monteret en 1,7 16v boxer i min bil, en kitcar der er vw basseret. Med andre ord så sidder motoren her hæk og bruger den org. vw gearkasse osv.
Motoren er fra en 33ér fra 1990 og har fået flg. dele udskiftet inden montering :
1. tændrør Golden Lodge
2. strømfordele dæksel
3. rotor
4. tændkabler
5. svinghjulsføler
6. benzinslanger
7. benzinfilter
8. tandremme
9. tandremsstrammerhjul
10. generatorlejer1
11. generator kul
12. speedertræk lejer
Problem :
Motoren starter perfekt og kører perfekt i tomgang, i frigear tager den hørbart gassen fint men i gear kan en gammel FORD med en hestetrailer med 2 heste i accelrere fra min 625 kg tunge bil der skulle have 137 hk ???????????????????????????????????????
Kan det være tændingen der står forkert ? eller for den for lidt benzin ? måske for meget benzin ?
El-Benzin pumpen er en kraftig helt ny 6,8 bar pumpe !!!!...
Svinghjulsfølerkrans er flyttet over på et VW svinghjul og føleren flyttet 22mm fra motoren og over i gearkassens koblingshus !!!!....
Har også lige monter selv samme type motor i en Alfa 33 og her er der INGEN mangel på HK ?????? Hvad kan der være galt ?
Iflg. Alfa Carcentre er der INGEN justeringsmuligheder på denne type motor mht tænding osv..... SÅ hvis nogen har en god idé eller er frisk på at se på den vil jeg blive meget glad.. på forhånd tak
mvh Kitcarlasse
kitcarlasse@yahoo.dk