Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 20:56

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 72 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste
Forfatter besked
Undertegnede har monteret en 1,7 16v boxer i min bil, en kitcar der er vw basseret. Med andre ord så sidder motoren her hæk og bruger den org. vw gearkasse osv.

Motoren er fra en 33ér fra 1990 og har fået flg. dele udskiftet inden montering :
1. tændrør Golden Lodge
2. strømfordele dæksel
3. rotor
4. tændkabler
5. svinghjulsføler
6. benzinslanger
7. benzinfilter
8. tandremme
9. tandremsstrammerhjul
10. generatorlejer1
11. generator kul
12. speedertræk lejer
Problem :
Motoren starter perfekt og kører perfekt i tomgang, i frigear tager den hørbart gassen fint men i gear kan en gammel FORD med en hestetrailer med 2 heste i accelrere fra min 625 kg tunge bil der skulle have 137 hk ???????????????????????????????????????

Kan det være tændingen der står forkert ? eller for den for lidt benzin ? måske for meget benzin ?

El-Benzin pumpen er en kraftig helt ny 6,8 bar pumpe !!!!...

Svinghjulsfølerkrans er flyttet over på et VW svinghjul og føleren flyttet 22mm fra motoren og over i gearkassens koblingshus !!!!....

Har også lige monter selv samme type motor i en Alfa 33 og her er der INGEN mangel på HK ?????? Hvad kan der være galt ?

Iflg. Alfa Carcentre er der INGEN justeringsmuligheder på denne type motor mht tænding osv..... SÅ hvis nogen har en god idé eller er frisk på at se på den vil jeg blive meget glad.. på forhånd tak

mvh Kitcarlasse
kitcarlasse@yahoo.dk

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
hvor kommer du fra lasse??....

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
Hvis den lyder ok i tomgang, så bør tændingen være nogenlunde ok - ellers ville den skyde enten den ene eller den anden vej.
Smid da lige en god gammeldags blitz-tester på, for at se om det ligger bare nogenlunde omkring TDC. Du har jo flyttet svinghjulsføleren og kransen.

Hvad med kompressionen? Både våd og tør?

Du har skiftet tandremme - hvad med knastvinklen? Er den ok?

Benzintryk?

Bare et par forslag. Håber du kan bruge det til noget.

Mvh
Nolan

Titel:
Jeg er fra Roskilde :D

Jo får fortaget tændingsmålning og test af benz. tryk osv. idag kl 15:00
Tandremme nyskiftet som alle andre sliddele på motoren :lol:

Fler gode idéer modtages med stor stor glæde :shock:

mvh Kitcarlasse

Titel:
kompression = OK
benz.tryk 3,0 bar med motor igang og 2,4 bar slukket
Tænding 6° over top - jeg skulle mene det betyder den tænder ca. 15° for sent ???????? :cry: Er der nogen der har check på sådan noget ???

Titel:
kompression = OK
benz.tryk 3,0 bar med motor igang og 2,4 bar slukket
Tænding 6° over top - jeg skulle mene det betyder den tænder ca. 15° for sent ???????? :cry: Er der nogen der har check på sådan noget ???

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
Hvis den tænder 6 efter TDC, så er der ihvertfald noget galt. Er det i tomgang?

Normalt ligger tændingen vel en 10-15 grader FØR i tomgang. Kan du se om avanceringen virker som den skal.

Kig lige din montering af krumtapssensor og tap-kransen efter - hvis du har fået flyttet den manglende tand (eller hvordan det nu er udformet på sådan en alfa-fætter) eller sensoren, flytter du jo også det sted ECU'en tror TDC er.

Dit brændstoftryk lyder ok - ingen probs dér...

Mvh
Nolan

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
ja det lyder gran giveligt som et tændings problem.... skriv lige hvis det går helt op i fisk så kigger jeg gerne forbi... skal bare lige være færdig med at bearbejde en kammis VR6'ER....

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Tak skal i have :D jeg forsøger at rette svinghjulsfølerkransen idag og se hvad der så sker - større arbejde for motoren skal jo ud igen :?

jeg lader høre fra mig hvordan det går og om jeg får brug for hjælp :D

mvh kitcarlasse

Titel:
Nu har jeg haft motoren ude igen og har drejet følerkrans så den sidder 100% magen til den gør på det org. svinghjul !

Stadig lige sløv ????

Så skiftede jeg motorcomputeren !

Stadig sløv som en ældre skoda 105

Så skiftede jeg svinghjulsføleren, og justerede den i dybden (0,5mm fra kransen)

Stadig ingen forskel

Ergo min tænding må stadig stå over top - MEN HVORDAN FÅR JEG DET JUSTERET ??????????????????? Det er jo Bosch Motronic 4,1 med denne simple strømfordeler hvor der KUN er tilsluttet tændkabler og intet andet...

Tilsidst nærmest i panik spændte jeg tændrørene efter - (hvem ved hvor kræfterne bliver af) hjalp heller ikke !!

Tilsidst skal det lige nævnes at jeg også har en Alfa 33 1,7 16v fra 90' altså en hel bil - og den tager godt af sted fra stående start !!!!! Så jeg har noget at sammeligne med [|)]

HVAD KAN DER DOG VÆRE GALT ???? HJÆLP

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 72 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time