Olie ud af ånderøret?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Toyota Turbo

Olie ud af ånderøret?

#1 Indlæg af Toyota Turbo »

Hej har en Toyota der kører med ca. 1 bar i tryk, der er lige det, den er begyndt at smide olie fra krumtapsudluftningen ( ud i det fri ) når den gir tryk fra turboen. (sejtrækker)
Er det ikke et tegn på at den trænger til en renovering? slidt ringe.. :cry:
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#2 Indlæg af K-FINN »

Jeg er squ bange for du har flækket stempel. :cry:
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
RollaGTi
Medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 03 maj 2004, 23:41
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
Kontakt:

#3 Indlæg af RollaGTi »

Ja, det kunne godt lyde sådan.. hvad er det for en motor, og hvad kompresions forhold kører du med ??
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#4 Indlæg af Morten VJ »

Punkt et kontroller dit olieforbrug :(
Punkt 2 se på dine tændrør er der en tyk belægning på disse :(
Punkt 3 ryger den fra udstødningen :(
Punkt 4 er der for meget olie på motoren :oops:
Punkt 5 hvis alle dissse krav er opfyldt så få foretaget en lækagemåling
Det er meget normalt at der står en olie tåge op fra krumtapshus udluftningen, og det behøver ikke at være et sygdomstegn 8)

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
TK421
Nyt Medlem
Indlæg: 15
Tilmeldt: 23 okt 2003, 11:04

Olie ud af krumtapsudluftningen.

#5 Indlæg af TK421 »

Jeg havde det samme problem med min gamle Escort CVH motor.
Den smed olie ud af krumtapsudluftningen, i stedet for at "ånde" som den jo skal. Det viste sig at være utæt kompression som fes ud af cylinderen og pressede olien ud af krumtapshuset pga. af overtrykket.

Diagnose.. Tjah, jeg skiftede motoren, men man kan vil også få boret sine cylindre op og få smidt nogle oversize stempler, så kompressionen bliver holdt i cylinderen igen :shock:
Besvar