Problemer ved eftermontering af turbo... Hjælp
Redaktør: Moderatorer
-
GTI-kongen
- Junior Medlem
- Indlæg: 91
- Tilmeldt: 01 sep 2003, 14:16
- Geografisk sted: Horsens
Problemer ved eftermontering af turbo... Hjælp
Nu til næste problem.....
jeg har endelig fået lavet mine stempler, og er stødt på næste problem ved eftermontering af turbo.
Motoren er en 1,8 16V fra VW. Den sidder i en G2 GTI fra 90. Dvs at den er født med bankesensor, kat og lamdasonde.
Problemet:
Der går to slanger fra min indsugning (slangerne sidder på den envejsventil ved bremseforstærkeren). Den ene går ind til økonomimåleren i instrumentpanelet. Den anden går til en lille box der måler vacum'et i min inds.manifold. Men da jeg skal til at tryklade vil jeg høre om der ikke er nogle der ved hvad man gør ved den slange og om den lille box kan tråle tryk.
Normalt vil der jo aldrig komme overtryk i en sugemotor.
Håber på nogle svar
MVh Thomas
jeg har endelig fået lavet mine stempler, og er stødt på næste problem ved eftermontering af turbo.
Motoren er en 1,8 16V fra VW. Den sidder i en G2 GTI fra 90. Dvs at den er født med bankesensor, kat og lamdasonde.
Problemet:
Der går to slanger fra min indsugning (slangerne sidder på den envejsventil ved bremseforstærkeren). Den ene går ind til økonomimåleren i instrumentpanelet. Den anden går til en lille box der måler vacum'et i min inds.manifold. Men da jeg skal til at tryklade vil jeg høre om der ikke er nogle der ved hvad man gør ved den slange og om den lille box kan tråle tryk.
Normalt vil der jo aldrig komme overtryk i en sugemotor.
Håber på nogle svar
MVh Thomas
VW-Power.....
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Mon ikke det er en map føler til tændingen? Eller måske til dit indsprøjtningsanlæg. Måske endda til begge ting... Den kan nok ikke kører op i overtryk tror jeg.
Har du overvejet hvad du vil gøre med dit benzin/tændingssytem for at det virker ordentligt med turbo tryk? Måske kunne det betale sig at skrotte det orginale anlæg helt og finde på noget andet...?
v/h christian
Har du overvejet hvad du vil gøre med dit benzin/tændingssytem for at det virker ordentligt med turbo tryk? Måske kunne det betale sig at skrotte det orginale anlæg helt og finde på noget andet...?
v/h christian
-
GTI-kongen
- Junior Medlem
- Indlæg: 91
- Tilmeldt: 01 sep 2003, 14:16
- Geografisk sted: Horsens
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
GTI-kongen skrev:Det er rigtig at det er en vacum boks der styre min tænding. Ved bare ikke hvad den siger til tryk.
Mvh Thomas
Få min fætters, gamle skæve Ford Sierra dohc gt satte vi en envejsventil fra en bremseforstærkeren på et T stykke lige før mapsensoren så den lukkede luften ud når der kom overetryk det virkede fint, bilen hakkede og spruttede før vi satte den på når der kom ladetryk.
Prøv om det ikke vil virke på din box det koster jo ikke mange kr at prøve det først.
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
DEn er så tilpas gammel at den ikke aner hvad tryk er, så den burde ikke blive forvirret, og gå i nødprogram, hvis den har et.
MVH
Morten
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
-
GTI-kongen
- Junior Medlem
- Indlæg: 91
- Tilmeldt: 01 sep 2003, 14:16
- Geografisk sted: Horsens
-
LionTamer
- Senior Medlem
- Indlæg: 387
- Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
- Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00