Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 06:30

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 16 feb 2004, 11:07 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 sep 2003, 13:16
Indlæg: 91
Geografisk sted: Horsens
Nu til næste problem.....
jeg har endelig fået lavet mine stempler, og er stødt på næste problem ved eftermontering af turbo.
Motoren er en 1,8 16V fra VW. Den sidder i en G2 GTI fra 90. Dvs at den er født med bankesensor, kat og lamdasonde.

Problemet:
Der går to slanger fra min indsugning (slangerne sidder på den envejsventil ved bremseforstærkeren). Den ene går ind til økonomimåleren i instrumentpanelet. Den anden går til en lille box der måler vacum'et i min inds.manifold. Men da jeg skal til at tryklade vil jeg høre om der ikke er nogle der ved hvad man gør ved den slange og om den lille box kan tråle tryk.
Normalt vil der jo aldrig komme overtryk i en sugemotor.

Håber på nogle svar
MVh Thomas

_________________
VW-Power.....


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 feb 2004, 11:38 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Mon ikke det er en map føler til tændingen? Eller måske til dit indsprøjtningsanlæg. Måske endda til begge ting... Den kan nok ikke kører op i overtryk tror jeg.

Har du overvejet hvad du vil gøre med dit benzin/tændingssytem for at det virker ordentligt med turbo tryk? Måske kunne det betale sig at skrotte det orginale anlæg helt og finde på noget andet...?

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 feb 2004, 12:27 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 sep 2003, 13:16
Indlæg: 91
Geografisk sted: Horsens
Det er rigtig at det er en vacum boks der styre min tænding. Ved bare ikke hvad den siger til tryk.
Mvh Thomas

_________________
VW-Power.....


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 feb 2004, 17:37 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
GTI-kongen skrev:
Det er rigtig at det er en vacum boks der styre min tænding. Ved bare ikke hvad den siger til tryk.
Mvh Thomas

Få min fætters, gamle skæve Ford Sierra dohc gt satte vi en envejsventil fra en bremseforstærkeren på et T stykke lige før mapsensoren så den lukkede luften ud når der kom overetryk det virkede fint, bilen hakkede og spruttede før vi satte den på når der kom ladetryk.
Prøv om det ikke vil virke på din box det koster jo ikke mange kr at prøve det først.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 feb 2004, 21:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
DEn er så tilpas gammel at den ikke aner hvad tryk er, så den burde ikke blive forvirret, og gå i nødprogram, hvis den har et.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 feb 2004, 23:03 
hvad er en "envejs ventil" ????

mener i en kontra ventil ?? ;o)


skou


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 17 feb 2004, 07:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Morten VJ skrev:
DEn er så tilpas gammel at den ikke aner hvad tryk er, så den burde ikke blive forvirret, og gå i nødprogram, hvis den har et.

MVH

Morten

He he du siger noget :lol:
Men den var absolut ikke glad for at køre med tryk før den ventil kom på.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 feb 2004, 08:03 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 sep 2003, 13:16
Indlæg: 91
Geografisk sted: Horsens
Bil og tænding er fra 90'. Den er som sagt født med bankesensor og lamdasonde.
Men jeg er nemlig også selv i tvivl om den kan klare tryk. Er der ikke nogle VW-eksperter der ved noget om det?
Mvh Thomas

_________________
VW-Power.....


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 feb 2004, 11:49 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
GTI-kongen skrev:
Bil og tænding er fra 90'. Den er som sagt født med bankesensor og lamdasonde.
Men jeg er nemlig også selv i tvivl om den kan klare tryk. Er der ikke nogle VW-eksperter der ved noget om det?
Mvh Thomas
´

Prøv evt på vagcars.dk, hvis du mangler vw experter.... :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 feb 2004, 12:45 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Du kan være 99% sikker på at den ikke kan regne i tryk!!! Om du så skulle sidde lade tryk ind i den af lige vel... Hvad der så ville ske??? Det er jo svært at sige... Jeg tror næppe at den går i stykker af det.

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 56 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team