hjælp til ford zetec motor ønskes

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
1800S

hjælp til ford zetec motor ønskes

#1 Indlæg af 1800S »

Hej jeg har lidt problemer med min motor (1.8 zetec E)
de kom efter jeg fik lagt knaster i (pipercams 270)
så ville den kun gå på 3 cyl. :cry:
men det er kun i tomgang for når jeg hæver omdr. til over 2000-2500 så siger den som den skal
jeg har tjekket følgende :
tændrør, tændkabler, taktning med hold på krumtap og retteskinne på knaster uden held
er det fordi der skal justerbare knsthjul på
(er orginalt med løse knasthjul på konus)
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#2 Indlæg af Transitfar »

Prøv at tage primærledningen af tændspolen. Hvis du så lader starteren snurre motoren, kan du hurtigt høre, om der mangler kompression på en af cylindrene. (det lyder sådan lidt 3/4-takt-agtig...).
Hvis motoren lyder som 4/4, altså at der er komp. på alle 4, så er der enten et tændrør eller en dyse, som svigter.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#3 Indlæg af Morten VJ »

Det kunne også være at den gik for magert,
større overlap på knastaksler= mere benzin i udstødningen . mindre til forbrænding.

Mvh

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
1800S

#4 Indlæg af 1800S »

tak for de hurtige svar :D
jeg har prøvet at tage stikkene af til indsprøjtnings dyserne og det viser sig at når jeg tager det af på den 4cyl sker der ikke noget mens der ved de andre er en forskel (lydmæssigt) kan det være denne der svigter og kan det tjekkes på andre måder
og ang. mit spørgsmål til knasthjul er der nogen med "knast erfaringer" på disse motore uden de justerbare hjul
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#5 Indlæg af Morten VJ »

1800S skrev:tak for de hurtige svar :D
jeg har prøvet at tage stikkene af til indsprøjtnings dyserne og det viser sig at når jeg tager det af på den 4cyl sker der ikke noget mens der ved de andre er en forskel (lydmæssigt) kan det være denne der svigter og kan det tjekkes på andre måder
og ang. mit spørgsmål til knasthjul er der nogen med "knast erfaringer" på disse motore uden de justerbare hjul


Prøv at sætte en lang skuetrækker imellem Dyse og øre, mens motoren går
klikker dysen som de andre ligger problemet i dysen, hvis ikke så kan problemet ligge i ledningsnettet, dårlige forbindelser, knækkede ledninger, Død dyse ohm måling, død ecu hvilet er sjældent.

er der ingen problemer med lyd og forbindelser, så tag dyser med dysebro stik og slanger op af manifolden.
sæt 4 ens glas under tørn motoren med starteren kontroller om dyserne forstøver ens og mængden er den samme på alle dyser.

Hvis ikke send dyserne til ultralyds rens og kontrol.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#6 Indlæg af Transitfar »

Er du sikker på, at der er gnist på cyl. 4.????????
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Gæst

#7 Indlæg af Gæst »

Transitfar skrev:Er du sikker på, at der er gnist på cyl. 4.????????

ja jeg har haft tændrøret ude og holdt på stel
og for at være sikker har jeg skiftet både tændrør og tændkabler efterfølgende
og jeg har haft skiftet mine hyd.løftere også for at være sikker på det ikke var en af dem der hang
Clisse
Medlem
Indlæg: 142
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Kbh

#8 Indlæg af Clisse »

Har du haft dyserne ude af fuelrailen???? Hvis du har det, er det højst sandsynligt den nederste pakning på dysen der er defekt og drukner moteren i tomgang...
Mvh
Claus
1800S

#9 Indlæg af 1800S »

Clisse skrev:Har du haft dyserne ude af fuelrailen???? Hvis du har det, er det højst sandsynligt den nederste pakning på dysen der er defekt og drukner moteren i tomgang...

nej det har jeg godt nok ikke. men det kunne da være jeg skulle prøve og skille det lidt af imorgen


kunne det evt. hjælpe at sætte chip i
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#10 Indlæg af Transitfar »

Jeg synes det her lyder mere og mere mystisk.
Har du mulighed for en kompressionstest????
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Besvar