Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 11:57

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 26 dec 2003, 11:15 
Hej jeg har lidt problemer med min motor (1.8 zetec E)
de kom efter jeg fik lagt knaster i (pipercams 270)
så ville den kun gå på 3 cyl. :cry:
men det er kun i tomgang for når jeg hæver omdr. til over 2000-2500 så siger den som den skal
jeg har tjekket følgende :
tændrør, tændkabler, taktning med hold på krumtap og retteskinne på knaster uden held
er det fordi der skal justerbare knsthjul på
(er orginalt med løse knasthjul på konus)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2003, 12:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Prøv at tage primærledningen af tændspolen. Hvis du så lader starteren snurre motoren, kan du hurtigt høre, om der mangler kompression på en af cylindrene. (det lyder sådan lidt 3/4-takt-agtig...).
Hvis motoren lyder som 4/4, altså at der er komp. på alle 4, så er der enten et tændrør eller en dyse, som svigter.

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2003, 15:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det kunne også være at den gik for magert,
større overlap på knastaksler= mere benzin i udstødningen . mindre til forbrænding.

Mvh

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2003, 17:06 
tak for de hurtige svar :D
jeg har prøvet at tage stikkene af til indsprøjtnings dyserne og det viser sig at når jeg tager det af på den 4cyl sker der ikke noget mens der ved de andre er en forskel (lydmæssigt) kan det være denne der svigter og kan det tjekkes på andre måder
og ang. mit spørgsmål til knasthjul er der nogen med "knast erfaringer" på disse motore uden de justerbare hjul


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2003, 17:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
1800S skrev:
tak for de hurtige svar :D
jeg har prøvet at tage stikkene af til indsprøjtnings dyserne og det viser sig at når jeg tager det af på den 4cyl sker der ikke noget mens der ved de andre er en forskel (lydmæssigt) kan det være denne der svigter og kan det tjekkes på andre måder
og ang. mit spørgsmål til knasthjul er der nogen med "knast erfaringer" på disse motore uden de justerbare hjul


Prøv at sætte en lang skuetrækker imellem Dyse og øre, mens motoren går
klikker dysen som de andre ligger problemet i dysen, hvis ikke så kan problemet ligge i ledningsnettet, dårlige forbindelser, knækkede ledninger, Død dyse ohm måling, død ecu hvilet er sjældent.

er der ingen problemer med lyd og forbindelser, så tag dyser med dysebro stik og slanger op af manifolden.
sæt 4 ens glas under tørn motoren med starteren kontroller om dyserne forstøver ens og mængden er den samme på alle dyser.

Hvis ikke send dyserne til ultralyds rens og kontrol.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2003, 18:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Er du sikker på, at der er gnist på cyl. 4.????????

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2003, 18:47 
Transitfar skrev:
Er du sikker på, at der er gnist på cyl. 4.????????

ja jeg har haft tændrøret ude og holdt på stel
og for at være sikker har jeg skiftet både tændrør og tændkabler efterfølgende
og jeg har haft skiftet mine hyd.løftere også for at være sikker på det ikke var en af dem der hang


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2003, 18:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 142
Geografisk sted: Kbh
Har du haft dyserne ude af fuelrailen???? Hvis du har det, er det højst sandsynligt den nederste pakning på dysen der er defekt og drukner moteren i tomgang...

_________________
Mvh
Claus


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2003, 19:20 
Clisse skrev:
Har du haft dyserne ude af fuelrailen???? Hvis du har det, er det højst sandsynligt den nederste pakning på dysen der er defekt og drukner moteren i tomgang...

nej det har jeg godt nok ikke. men det kunne da være jeg skulle prøve og skille det lidt af imorgen


kunne det evt. hjælpe at sætte chip i


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2003, 19:23 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Jeg synes det her lyder mere og mere mystisk.
Har du mulighed for en kompressionstest????

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 75 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team