problemer med dumpventil
Redaktør: Moderatorer
-
Andersen
problemer med dumpventil
Jeg har et problem med dumpventilen på min uno turbo. Ved speederslip lufter det første luft ud af luftfilteret og derefter kommer der kun et lille sus fra ventilen.....det er en justerbar stempelventil. Håber der er nogen der kan hjælpe!
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
-
Andersen
problemer med dumpventil
Tak for det hurtige svar! Der er vakkum på, men kan det være at der ikke er vakkum nok? Har bare sat et t-stykke på vakkumslangen til manometeret....
- Ronnie
- Medlem
- Indlæg: 229
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Glostrup
ang dumper!!!
Ellers prøv at tjekke det rør hvor ventilen sidder på!!!! Altså det rør der går fra indsugningen og ned til intercooleren!!!! Hullet inde i røret er som regel ik mere end 10mm stort.. du kan mærke efter med en finger!!!!
Hvis du ik forstår hva jeg mener kan du jo lige gi mig et kald!!!
på 26138288. håber det virker!!!!
MVH Ronnie
Hvis du ik forstår hva jeg mener kan du jo lige gi mig et kald!!!
på 26138288. håber det virker!!!!
MVH Ronnie
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
-
Luffe
- Junior Medlem
- Indlæg: 79
- Tilmeldt: 07 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: fredericia
det er helt sikkert at der er vacum nok på i plenumkam.
men prøv lige at justere den så "løs" som du kan. den kan ikke lukke tryk ud hvis der ingen vandring er på stemplet fordi fjederen er trykket helt sammen, hvis du har en af dem med recirkulations studs på kan du evt. prøve at vende den med siden til(bytte studserne), så risikere du ikke at ladetrykket trykker åbner stemplet. bare et tip!
ps. dit vacum skal i tomgang ligge på cirka -0,7 på ladetryksuret, hvis det ikke gør det så er der noget galt!
men prøv lige at justere den så "løs" som du kan. den kan ikke lukke tryk ud hvis der ingen vandring er på stemplet fordi fjederen er trykket helt sammen, hvis du har en af dem med recirkulations studs på kan du evt. prøve at vende den med siden til(bytte studserne), så risikere du ikke at ladetrykket trykker åbner stemplet. bare et tip!
ps. dit vacum skal i tomgang ligge på cirka -0,7 på ladetryksuret, hvis det ikke gør det så er der noget galt!
jeg har en golf der køre når DEN vil!!!
