problemer med dumpventil

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Andersen

problemer med dumpventil

#1 Indlæg af Andersen »

Jeg har et problem med dumpventilen på min uno turbo. Ved speederslip lufter det første luft ud af luftfilteret og derefter kommer der kun et lille sus fra ventilen.....det er en justerbar stempelventil. Håber der er nogen der kan hjælpe!
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#2 Indlæg af Yugo Turbo »

er du sikker på at der er vaccum på studsen? har du prøvet at bevæge stemplet i dumpventilen? bare ved at danne vaccum med munden på den lille studs med en slange mens på presser stemplet på med fingeren. uden vaccum åbner den ikke og så vil det du beskriver ske
Brap brap brap...
Billede
Andersen

problemer med dumpventil

#3 Indlæg af Andersen »

Tak for det hurtige svar! Der er vakkum på, men kan det være at der ikke er vakkum nok? Har bare sat et t-stykke på vakkumslangen til manometeret....
Brugeravatar
Ronnie
Medlem
Indlæg: 229
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Glostrup

ang dumper!!!

#4 Indlæg af Ronnie »

Ellers prøv at tjekke det rør hvor ventilen sidder på!!!! Altså det rør der går fra indsugningen og ned til intercooleren!!!! Hullet inde i røret er som regel ik mere end 10mm stort.. du kan mærke efter med en finger!!!!
Hvis du ik forstår hva jeg mener kan du jo lige gi mig et kald!!!
på 26138288. håber det virker!!!!
MVH Ronnie
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#5 Indlæg af Yugo Turbo »

synes du burde få dit vaccum til dumpventilen direkte fra dit plenumkammer (det store kammer som du sender trykket ind i efter spjældet) det er jo ikke sikkert at der er et synderligt godt vaccum. lad os høre hva der sker i udviklingen
Brap brap brap...
Billede
Luffe
Junior Medlem
Indlæg: 79
Tilmeldt: 07 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: fredericia

#6 Indlæg af Luffe »

det er helt sikkert at der er vacum nok på i plenumkam.
men prøv lige at justere den så "løs" som du kan. den kan ikke lukke tryk ud hvis der ingen vandring er på stemplet fordi fjederen er trykket helt sammen, hvis du har en af dem med recirkulations studs på kan du evt. prøve at vende den med siden til(bytte studserne), så risikere du ikke at ladetrykket trykker åbner stemplet. bare et tip!

ps. dit vacum skal i tomgang ligge på cirka -0,7 på ladetryksuret, hvis det ikke gør det så er der noget galt!
jeg har en golf der køre når DEN vil!!!
Besvar