Hvilken forskel ville der være på disse to typer tændrør. Den ene Standard med 1 "vinge", og den anden med 3 "vinger"? og vil det overhovedet have nogen virkning om man brugte den ene eller den anden?
MortenS skrev:Hvilken forskel ville der være på disse to typer tændrør. Den ene Standard med 1 "vinge", og den anden med 3 "vinger"? og vil det overhovedet have nogen virkning om man brugte den ene eller den anden?
Så vidt jeg husker er dem du viser der med 3 "vinger" slet ikke egnet til det du vil bruge dem til. Det fik jeg i al fald at vide da jeg selv overvejede det.
nok ikke så aktuelt i dit tilfælde, men super 3/4 rør er notorisk kendte for at lave små udsættere på en vw/audi/seat/skoda 1.8 20v motor, med og uden blæs.
Jeg synes det er noget skrald, alm ngk b(c)p(r)7es er sgu gode tændrør og koster ikke en skid, de har ihvertfald virket bedst for mig.
På min gamle 1.8t havde jeg prob med tændingsudsættere over 1.8bar, der havde jeg held af rs2 (platin) tændrør, men mener de koster 125kr. stk.
Hvilken forskel ville der være på disse to typer platintændrør. Den ene Standard med 1 "vinge", og den anden med 3 "vinger"? og vil det overhovedet have nogen virkning om man brugte den ene eller den anden?
Mvh Morten
Jeg ville vælge Bosch F5DPOR som er projektet tip tændrør. Ja de er møj dyre og kan ikke justeres. Sideelektroden går ind på midterelektroden og ikke ind over som de viste. Audi har altid brugt denne type til deres turbobiler og jeg har selv 560Hk på 5 cyl med disse. Yderligere angives de at holde 100.000 km (men så længe holder mine motorer i øvrigt ikke)
mvh
Claus
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
Min erfaring med fancy tændrør er at de fungerer bedst på noget lean-burn OEM emissionskøretøj.
Alle andre applikationer duer de ikke til. Selv da jeg have en påhængsmotor med "flat face" high performance racerrør var det et helvede at starte den, og den kunne komme i tanke om at gå i stå efter forgodt befindende. Skift til et NGK rør til 9,5kr/styk v. 10styks så bøvlede jeg aldrigt med det mere.
Derimod; Vælger man NGK rør, af klassisk sideelektrode, så er det altid plug-n-play, særligt på fede blandinger.
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
HenrikGM skrev:Min erfaring med fancy tændrør er at de fungerer bedst på noget lean-burn OEM emissionskøretøj.
Alle andre applikationer duer de ikke til. Selv da jeg have en påhængsmotor med "flat face" high performance racerrør var det et helvede at starte den, og den kunne komme i tanke om at gå i stå efter forgodt befindende. Skift til et NGK rør til 9,5kr/styk v. 10styks så bøvlede jeg aldrigt med det mere.
Derimod; Vælger man NGK rør, af klassisk sideelektrode, så er det altid plug-n-play, særligt på fede blandinger.
De er også langt mere tilgivende, hvor de dyrere rør oftest kun bør bruges på en motor der spiller 100%.
Jeg fik ødelagt et par splitnye platin tændrør fordi jeg kom til at fede for meget op under 1 enkelt start så motoren druknede. De kom sig aldrig igen de rør. I med et sæt ordinære NGK'er, og jeg kunne gøre stort set hvad jeg vil.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i Legetøj: BMW E36 316i325i Turbo
HenrikGM skrev:Min erfaring med fancy tændrør er at de fungerer bedst på noget lean-burn OEM emissionskøretøj.
Alle andre applikationer duer de ikke til. Selv da jeg have en påhængsmotor med "flat face" high performance racerrør var det et helvede at starte den, og den kunne komme i tanke om at gå i stå efter forgodt befindende. Skift til et NGK rør til 9,5kr/styk v. 10styks så bøvlede jeg aldrigt med det mere.
Derimod; Vælger man NGK rør, af klassisk sideelektrode, så er det altid plug-n-play, særligt på fede blandinger.
De er også langt mere tilgivende, hvor de dyrere rør oftest kun bør bruges på en motor der spiller 100%.
Jeg fik ødelagt et par splitnye platin tændrør fordi jeg kom til at fede for meget op under 1 enkelt start så motoren druknede. De kom sig aldrig igen de rør. I med et sæt ordinære NGK'er, og jeg kunne gøre stort set hvad jeg vil.
Jeg bruger da bare en stålbørste på mine F5DPOR hvis (når) det hænder
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
Så det 034Motorsport siger velegnet til højtydende motore, er noget fis. og jeg ville kunne klare jobbet på mine standard NGK som ses på øverst i billedet?