Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 03:49

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 07 sep 2012, 18:49 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 okt 2011, 18:56
Indlæg: 178
Billede

Uploaded with ImageShack.us

Scenarie:

1.5 -2.0 bars ladetryk
400-500hk
7500omdr.

Hvilken forskel ville der være på disse to typer tændrør. Den ene Standard med 1 "vinge", og den anden med 3 "vinger"? og vil det overhovedet have nogen virkning om man brugte den ene eller den anden? :popcorn:

Mvh Morten

_________________
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 sep 2012, 20:45 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
MortenS skrev:
Hvilken forskel ville der være på disse to typer tændrør. Den ene Standard med 1 "vinge", og den anden med 3 "vinger"? og vil det overhovedet have nogen virkning om man brugte den ene eller den anden?


Så vidt jeg husker er dem du viser der med 3 "vinger" slet ikke egnet til det du vil bruge dem til. Det fik jeg i al fald at vide da jeg selv overvejede det.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 sep 2012, 21:08 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 okt 2011, 18:56
Indlæg: 178
http://www.034motorsport.com/ignition-s ... p-184.html er hvad 034motorsport siger om dem.

_________________
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 sep 2012, 21:28 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jan 2008, 13:45
Indlæg: 116
Geografisk sted: Ribe, Danmark
nok ikke så aktuelt i dit tilfælde, men super 3/4 rør er notorisk kendte for at lave små udsættere på en vw/audi/seat/skoda 1.8 20v motor, med og uden blæs.

Jeg synes det er noget skrald, alm ngk b(c)p(r)7es er sgu gode tændrør og koster ikke en skid, de har ihvertfald virket bedst for mig.

På min gamle 1.8t havde jeg prob med tændingsudsættere over 1.8bar, der havde jeg held af rs2 (platin) tændrør, men mener de koster 125kr. stk.

MVH Christian

_________________
MVH Christian


1989 BMW E34 M20-GT42
1988 BMW M3 Europameister


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 sep 2012, 21:30 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jan 2008, 13:45
Indlæg: 116
Geografisk sted: Ribe, Danmark
ikke sikkert nogen gør det mere nu til dags, men...

Hvordan vil du kontrollere/justere gappet på de hightec tændrør? :)

_________________
MVH Christian


1989 BMW E34 M20-GT42
1988 BMW M3 Europameister


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 sep 2012, 22:40 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
MortenS skrev:
Billede

Uploaded with ImageShack.us

Scenarie:

1.5 -2.0 bars ladetryk
400-500hk
7500omdr.

Hvilken forskel ville der være på disse to typer platintændrør. Den ene Standard med 1 "vinge", og den anden med 3 "vinger"? og vil det overhovedet have nogen virkning om man brugte den ene eller den anden? :popcorn:

Mvh Morten

Jeg ville vælge Bosch F5DPOR som er projektet tip tændrør. Ja de er møj dyre og kan ikke justeres. Sideelektroden går ind på midterelektroden og ikke ind over som de viste. Audi har altid brugt denne type til deres turbobiler og jeg har selv 560Hk på 5 cyl med disse. Yderligere angives de at holde 100.000 km (men så længe holder mine motorer i øvrigt ikke)
mvh
Claus

_________________
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 sep 2012, 07:26 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Min erfaring med fancy tændrør er at de fungerer bedst på noget lean-burn OEM emissionskøretøj.

Alle andre applikationer duer de ikke til. Selv da jeg have en påhængsmotor med "flat face" high performance racerrør var det et helvede at starte den, og den kunne komme i tanke om at gå i stå efter forgodt befindende. Skift til et NGK rør til 9,5kr/styk v. 10styks så bøvlede jeg aldrigt med det mere.

Derimod; Vælger man NGK rør, af klassisk sideelektrode, så er det altid plug-n-play, særligt på fede blandinger.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 sep 2012, 16:16 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
HenrikGM skrev:
Min erfaring med fancy tændrør er at de fungerer bedst på noget lean-burn OEM emissionskøretøj.

Alle andre applikationer duer de ikke til. Selv da jeg have en påhængsmotor med "flat face" high performance racerrør var det et helvede at starte den, og den kunne komme i tanke om at gå i stå efter forgodt befindende. Skift til et NGK rør til 9,5kr/styk v. 10styks så bøvlede jeg aldrigt med det mere.

Derimod; Vælger man NGK rør, af klassisk sideelektrode, så er det altid plug-n-play, særligt på fede blandinger.


De er også langt mere tilgivende, hvor de dyrere rør oftest kun bør bruges på en motor der spiller 100%.

Jeg fik ødelagt et par splitnye platin tændrør fordi jeg kom til at fede for meget op under 1 enkelt start så motoren druknede. De kom sig aldrig igen de rør. I med et sæt ordinære NGK'er, og jeg kunne gøre stort set hvad jeg vil.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 sep 2012, 17:02 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
Runesm skrev:
HenrikGM skrev:
Min erfaring med fancy tændrør er at de fungerer bedst på noget lean-burn OEM emissionskøretøj.

Alle andre applikationer duer de ikke til. Selv da jeg have en påhængsmotor med "flat face" high performance racerrør var det et helvede at starte den, og den kunne komme i tanke om at gå i stå efter forgodt befindende. Skift til et NGK rør til 9,5kr/styk v. 10styks så bøvlede jeg aldrigt med det mere.

Derimod; Vælger man NGK rør, af klassisk sideelektrode, så er det altid plug-n-play, særligt på fede blandinger.


De er også langt mere tilgivende, hvor de dyrere rør oftest kun bør bruges på en motor der spiller 100%.

Jeg fik ødelagt et par splitnye platin tændrør fordi jeg kom til at fede for meget op under 1 enkelt start så motoren druknede. De kom sig aldrig igen de rør. I med et sæt ordinære NGK'er, og jeg kunne gøre stort set hvad jeg vil.

Jeg bruger da bare en stålbørste på mine F5DPOR hvis (når) det hænder

_________________
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 sep 2012, 19:20 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 okt 2011, 18:56
Indlæg: 178
Så det 034Motorsport siger velegnet til højtydende motore, er noget fis. og jeg ville kunne klare jobbet på mine standard NGK som ses på øverst i billedet? :)

_________________
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team