HenrikGM skrev:
Min erfaring med fancy tændrør er at de fungerer bedst på noget lean-burn OEM emissionskøretøj.
Alle andre applikationer duer de ikke til. Selv da jeg have en påhængsmotor med "flat face" high performance racerrør var det et helvede at starte den, og den kunne komme i tanke om at gå i stå efter forgodt befindende. Skift til et NGK rør til 9,5kr/styk v. 10styks så bøvlede jeg aldrigt med det mere.
Derimod; Vælger man NGK rør, af klassisk sideelektrode, så er det altid plug-n-play, særligt på fede blandinger.
De er også langt mere tilgivende, hvor de dyrere rør oftest kun bør bruges på en motor der spiller 100%.
Jeg fik ødelagt et par splitnye platin tændrør fordi jeg kom til at fede for meget op under 1 enkelt start så motoren druknede. De kom sig aldrig igen de rør. I med et sæt ordinære NGK'er, og jeg kunne gøre stort set hvad jeg vil.