Thomas h p skrev:hvor meget kan en intercooler flow, med 2,5" tilslutninger hvor elementet er 60x40x5cm og hvordan finder man ud af om den er en prop i systemet
Den skulle gerne kunne flow til 600hk i første omgang.
mvh. Thomas.
Mål det. Der findes mig bekendt ingen måde at regne det ud på.
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Thomas h p skrev:hvor meget kan en intercooler flow, med 2,5" tilslutninger hvor elementet er 60x40x5cm og hvordan finder man ud af om den er en prop i systemet
Den skulle gerne kunne flow til 600hk i første omgang.
mvh. Thomas.
Mål det. Der findes mig bekendt ingen måde at regne det ud på.
Hvordan ville du måle det? Du kan jo mig bekendt et par tricks eller 3
Mapsensorer div. steder i tryk systemet, og så logge værdierne.
Ellers prøv og flyt slange hvor du styrer ladetryk, først helt nede ved turbo,derefter helt op til gasspjæld, er trykket ikke helt ens, har du en prop et sted.
Senest rettet af K-FINN 13 aug 2012, 22:47, rettet i alt 1 gang.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele
En nem/hurtig måde ville vel være og måle trykfaldet hen over IC ... dvs måle trykket før og efter IC (helst samtidigt).... log også gerne temperatur før og efter for og se effektiviteten af din IC
Edit:
Ah slået på målstregen af Finn ....
Anyway hvis du kun har mulighed for at måle/logge 1 map-sensor så kan du vel bruge en differens sensor ... eller modificere en "almindelig" MS model (250kpa) ved at lime en studs på toppen af sensoren der hvor den normalt får ambient (omgivende) lufttryk... sæt "tryksiden" på turbosiden og "ambient" siden mod motor.. i teorien så skulle du kunne måle trykfaldet direkte
Thomas h p skrev:hvor meget kan en intercooler flow, med 2,5" tilslutninger hvor elementet er 60x40x5cm og hvordan finder man ud af om den er en prop i systemet
Den skulle gerne kunne flow til 600hk i første omgang.
mvh. Thomas.
Mål det. Der findes mig bekendt ingen måde at regne det ud på.
Hvordan ville du måle det? Du kan jo mig bekendt et par tricks eller 3
Differenstryksenssor, 9volts batteri, spændingsregulator og databladet til det hele. Samt et voltmeter og en lommeregner, eller lav overføringstabellen mellem volt og tryk i et regneark og print det ud.
Det kan også laves i MS direkte, så eet af urene viser trykfald....Fuelpres kan skrives om til IC_Press....
Med en MS kan sensoren kobles direkte på, følg databladet.
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
En slange med vand i kan gøre det.....masser af muligheder.
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!