intercooler flow.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Thomas h p
Mester Medlem
Indlæg: 665
Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45

intercooler flow.

#1 Indlæg af Thomas h p »

hvor meget kan en intercooler flow, med 2,5" tilslutninger hvor elementet er 60x40x5cm :?: og hvordan finder man ud af om den er en prop i systemet :?:

Den skulle gerne kunne flow til 600hk i første omgang.

mvh. Thomas.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: intercooler flow.

#2 Indlæg af HenrikGM »

Thomas h p skrev:hvor meget kan en intercooler flow, med 2,5" tilslutninger hvor elementet er 60x40x5cm :?: og hvordan finder man ud af om den er en prop i systemet :?:

Den skulle gerne kunne flow til 600hk i første omgang.

mvh. Thomas.


Mål det. Der findes mig bekendt ingen måde at regne det ud på.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Thomas h p
Mester Medlem
Indlæg: 665
Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45

Re: intercooler flow.

#3 Indlæg af Thomas h p »

HenrikGM skrev:
Thomas h p skrev:hvor meget kan en intercooler flow, med 2,5" tilslutninger hvor elementet er 60x40x5cm :?: og hvordan finder man ud af om den er en prop i systemet :?:

Den skulle gerne kunne flow til 600hk i første omgang.

mvh. Thomas.


Mål det. Der findes mig bekendt ingen måde at regne det ud på.


Hvordan ville du måle det? Du kan jo mig bekendt et par tricks eller 3 :rock:
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#4 Indlæg af K-FINN »

Mapsensorer div. steder i tryk systemet, og så logge værdierne.
Ellers prøv og flyt slange hvor du styrer ladetryk, først helt nede ved turbo,derefter helt op til gasspjæld, er trykket ikke helt ens, har du en prop et sted.
Senest rettet af K-FINN 13 aug 2012, 22:47, rettet i alt 1 gang.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#5 Indlæg af ae86 »

En nem/hurtig måde ville vel være og måle trykfaldet hen over IC ... dvs måle trykket før og efter IC (helst samtidigt).... log også gerne temperatur før og efter for og se effektiviteten af din IC


Edit:
Ah slået på målstregen af Finn :ha: ....

Anyway hvis du kun har mulighed for at måle/logge 1 map-sensor så kan du vel bruge en differens sensor ... eller modificere en "almindelig" MS model (250kpa) ved at lime en studs på toppen af sensoren der hvor den normalt får ambient (omgivende) lufttryk... sæt "tryksiden" på turbosiden og "ambient" siden mod motor.. i teorien så skulle du kunne måle trykfaldet direkte
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: intercooler flow.

#6 Indlæg af HenrikGM »

Thomas h p skrev:
HenrikGM skrev:
Thomas h p skrev:hvor meget kan en intercooler flow, med 2,5" tilslutninger hvor elementet er 60x40x5cm :?: og hvordan finder man ud af om den er en prop i systemet :?:

Den skulle gerne kunne flow til 600hk i første omgang.

mvh. Thomas.


Mål det. Der findes mig bekendt ingen måde at regne det ud på.


Hvordan ville du måle det? Du kan jo mig bekendt et par tricks eller 3 :rock:


Differenstryksenssor, 9volts batteri, spændingsregulator og databladet til det hele. Samt et voltmeter og en lommeregner, eller lav overføringstabellen mellem volt og tryk i et regneark og print det ud.

Det kan også laves i MS direkte, så eet af urene viser trykfald....Fuelpres kan skrives om til IC_Press....
Med en MS kan sensoren kobles direkte på, følg databladet.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Thomas h p
Mester Medlem
Indlæg: 665
Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45

#7 Indlæg af Thomas h p »

Ja det jo ikke lige til kan jeg høre. Men må lige prøve mig frem :) Der ikke andet for.
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

#8 Indlæg af martin høj »

To ens helt almindelige tryk ure kan vel gøre det.
Eller er det ikke lækkert nok ;-)
Corolla Gti Turbo
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#9 Indlæg af HenrikGM »

En slange med vand i kan gøre det.....masser af muligheder.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar