Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 03:44

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 aug 2012, 20:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
hvor meget kan en intercooler flow, med 2,5" tilslutninger hvor elementet er 60x40x5cm :?: og hvordan finder man ud af om den er en prop i systemet :?:

Den skulle gerne kunne flow til 600hk i første omgang.

mvh. Thomas.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 aug 2012, 22:42 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Thomas h p skrev:
hvor meget kan en intercooler flow, med 2,5" tilslutninger hvor elementet er 60x40x5cm :?: og hvordan finder man ud af om den er en prop i systemet :?:

Den skulle gerne kunne flow til 600hk i første omgang.

mvh. Thomas.


Mål det. Der findes mig bekendt ingen måde at regne det ud på.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 aug 2012, 21:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
HenrikGM skrev:
Thomas h p skrev:
hvor meget kan en intercooler flow, med 2,5" tilslutninger hvor elementet er 60x40x5cm :?: og hvordan finder man ud af om den er en prop i systemet :?:

Den skulle gerne kunne flow til 600hk i første omgang.

mvh. Thomas.


Mål det. Der findes mig bekendt ingen måde at regne det ud på.


Hvordan ville du måle det? Du kan jo mig bekendt et par tricks eller 3 :rock:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 aug 2012, 21:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Mapsensorer div. steder i tryk systemet, og så logge værdierne.
Ellers prøv og flyt slange hvor du styrer ladetryk, først helt nede ved turbo,derefter helt op til gasspjæld, er trykket ikke helt ens, har du en prop et sted.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Senest rettet af K-FINN 13 aug 2012, 21:47, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 aug 2012, 21:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
En nem/hurtig måde ville vel være og måle trykfaldet hen over IC ... dvs måle trykket før og efter IC (helst samtidigt).... log også gerne temperatur før og efter for og se effektiviteten af din IC


Edit:
Ah slået på målstregen af Finn :ha: ....

Anyway hvis du kun har mulighed for at måle/logge 1 map-sensor så kan du vel bruge en differens sensor ... eller modificere en "almindelig" MS model (250kpa) ved at lime en studs på toppen af sensoren der hvor den normalt får ambient (omgivende) lufttryk... sæt "tryksiden" på turbosiden og "ambient" siden mod motor.. i teorien så skulle du kunne måle trykfaldet direkte


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 aug 2012, 22:08 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Thomas h p skrev:
HenrikGM skrev:
Thomas h p skrev:
hvor meget kan en intercooler flow, med 2,5" tilslutninger hvor elementet er 60x40x5cm :?: og hvordan finder man ud af om den er en prop i systemet :?:

Den skulle gerne kunne flow til 600hk i første omgang.

mvh. Thomas.


Mål det. Der findes mig bekendt ingen måde at regne det ud på.


Hvordan ville du måle det? Du kan jo mig bekendt et par tricks eller 3 :rock:


Differenstryksenssor, 9volts batteri, spændingsregulator og databladet til det hele. Samt et voltmeter og en lommeregner, eller lav overføringstabellen mellem volt og tryk i et regneark og print det ud.

Det kan også laves i MS direkte, så eet af urene viser trykfald....Fuelpres kan skrives om til IC_Press....
Med en MS kan sensoren kobles direkte på, følg databladet.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 aug 2012, 16:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
Ja det jo ikke lige til kan jeg høre. Men må lige prøve mig frem :) Der ikke andet for.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2012, 22:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
To ens helt almindelige tryk ure kan vel gøre det.
Eller er det ikke lækkert nok ;-)

_________________
Corolla Gti Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 aug 2012, 11:36 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
En slange med vand i kan gøre det.....masser af muligheder.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team