IAT - Tempeuratur sensor
Redaktør: Moderatorer
- Jakobsen
- Mester Medlem
- Indlæg: 857
- Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
- Geografisk sted: Hellerup
IAT - Tempeuratur sensor
Hej
Nogle ider til en idel placering ?? Lige pt sidder min åben element lige udenfor mit spjæld og der ændre min temperatur sig desværre helt vildt, og det resultere at min VE map går helt amok. har prøvet at lege med IAT CLT Correction men uden held, kan ik helt få MS til til at skifte til IAT Gauge, og dog gauge er skiftet men den køre stadig med CLT under tabellen ):
Nogle ider til en idel placering ?? Lige pt sidder min åben element lige udenfor mit spjæld og der ændre min temperatur sig desværre helt vildt, og det resultere at min VE map går helt amok. har prøvet at lege med IAT CLT Correction men uden held, kan ik helt få MS til til at skifte til IAT Gauge, og dog gauge er skiftet men den køre stadig med CLT under tabellen ):
-
JDJ
- Medlem
- Indlæg: 234
- Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
- Geografisk sted: Brædstrup
- Kontakt:
Har du kalibret din temp føler? Altså målt modstand ved f.eks 10, 40 og 100 grader og tastet ind i megatune.
Hvis man bare klasker en føler på og regner med at alt er godt, kan temperaturen godt flyve noget rundt som du beskriver.
Da jeg kørte med tryk havde jeg den sidden i trykrøret 15-20 cm før gasspjældet.
Nu hvor jeg har lavet suge motor i stedet, sidder den lige efter luftfilter kassen i luftmængde måleren.
Begge dele virker fint. Den vil jo stige en del når man holder stille i længere tid, men det kan man altså godt korrigere sig ud af med MAT Correction, det er bare ikke noget man lige gør i hverken 1,2 eller 3 forsøg, det skal som mange andre ting hvis man vil have en motor der går godt, fintunes over et utalt af gange i forskelligt vejr osv. før at det spiller.
Det tager lang tid, men for mig har det helt sikkert lært mig endnu mere og givet langt større glæde ved at køre i bilen når det hele bare spiller
Hvis man bare klasker en føler på og regner med at alt er godt, kan temperaturen godt flyve noget rundt som du beskriver.
Da jeg kørte med tryk havde jeg den sidden i trykrøret 15-20 cm før gasspjældet.
Nu hvor jeg har lavet suge motor i stedet, sidder den lige efter luftfilter kassen i luftmængde måleren.
Begge dele virker fint. Den vil jo stige en del når man holder stille i længere tid, men det kan man altså godt korrigere sig ud af med MAT Correction, det er bare ikke noget man lige gør i hverken 1,2 eller 3 forsøg, det skal som mange andre ting hvis man vil have en motor der går godt, fintunes over et utalt af gange i forskelligt vejr osv. før at det spiller.
Det tager lang tid, men for mig har det helt sikkert lært mig endnu mere og givet langt større glæde ved at køre i bilen når det hele bare spiller
- Jakobsen
- Mester Medlem
- Indlæg: 857
- Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
- Geografisk sted: Hellerup
har kaliberet sensoren rigtigt (: så det problem er jeg i vært fald ikke faldet i
Problemer med IAT-CLT Correction er at det skema eller den tabel den bruger stadig viser min CLT temperatur, og det forstår jeg bare ik en skid af
Har ændret i min MsExtra.ini fil under curveeditor og ændret den til MAT osv, men det har ik hjulpet inde i megatune har den dog ændret det lille gauge til MAT men selve tabellen er stadig CLT samme gælder Tunerstudie
Forstår ikke rigtig hvorfor den ik bare spiller som den skal når det er ændret ??
min sensor sidder lige ude foran spjæld i en gummi bøjning, måske ik helt optimalt ? har en extra eller en anden sensor som jeg vil ha sat i lige efter intercooleren, for at se om jeg ik kan få en mere stabil temperatur, og så den ikke påvirkes så nemt at motor varme.
Problemer med IAT-CLT Correction er at det skema eller den tabel den bruger stadig viser min CLT temperatur, og det forstår jeg bare ik en skid af
Har ændret i min MsExtra.ini fil under curveeditor og ændret den til MAT osv, men det har ik hjulpet inde i megatune har den dog ændret det lille gauge til MAT men selve tabellen er stadig CLT samme gælder Tunerstudie
min sensor sidder lige ude foran spjæld i en gummi bøjning, måske ik helt optimalt ? har en extra eller en anden sensor som jeg vil ha sat i lige efter intercooleren, for at se om jeg ik kan få en mere stabil temperatur, og så den ikke påvirkes så nemt at motor varme.
- martin høj
- Mester Medlem
- Indlæg: 517
- Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
- Geografisk sted: KBH
- Jakobsen
- Mester Medlem
- Indlæg: 857
- Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
- Geografisk sted: Hellerup
- martin høj
- Mester Medlem
- Indlæg: 517
- Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
- Geografisk sted: KBH
Ja.Hvis det er en turbomotor boks.Så ville jeg vælge en føler fra en
corolla eller carina som sidder i luftfilter kassen.Den virker perfekt
til rene`s boks.Og montere som du ellers har gjort.
De er hos alle ophugere.Tag en tur til allerød autoophug.
Der er masser af dem.
Hilsen Martin
corolla eller carina som sidder i luftfilter kassen.Den virker perfekt
til rene`s boks.Og montere som du ellers har gjort.
De er hos alle ophugere.Tag en tur til allerød autoophug.
Der er masser af dem.
Hilsen Martin
Corolla Gti Turbo