Dobbelt chip til golf 3 kompressor?

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Golf-3
Nyt Medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 03 dec 2008, 20:16

Dobbelt chip til golf 3 kompressor?

#1 Indlæg af Golf-3 »

jeg er næsten færdig med min nye motor, og klar til at blive smidt i. det er en ganske alm. golf 3 1.8 L med roots sc12 kompressor, med elektronisk tilkobling. jeg er nu kommet i tvivl om jeg kan få lavet en dobbelt chip til motorstyringen, så den har et program når kompressoren er slå til, og et til når den er slået fra?

hvem laver dem evt. pris klasse for den med indkøring?

på forhånd tak
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#2 Indlæg af Runesm »

Du får lavet en chip, som har mappet for en tilslået kompressor hele tiden. Motoren suger så bare ikke så meget luft når kompressoren ikke er slået til, det hitter motorcomputeren ud af hvis den kører med luftmasse/luftmængde/map-sensor.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Golf-3
Nyt Medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 03 dec 2008, 20:16

#3 Indlæg af Golf-3 »

okay. det er jo godt nok. så er det bare en "almindelig" chip den skal have smidt i ?.

det kan vel laves de fleste steder
Turbothomsen
Indlæg: 5
Tilmeldt: 16 feb 2010, 09:52

#4 Indlæg af Turbothomsen »

hej.

jeg byggede engang den samme motor, der kørte jeg over til k tech på sjælland (kenneth) han lavede en dobbelt chip eller hva vi nu skal kalde det, til min. og jeg havde hverken luftmængde/masse måler på eller sågar mapsensor, min elektroniske kontakt sad på speederen. så når jeg gav fuldgas, slog kompressoren til. og det kørte fremragende..
Rasmus Thomsen
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Geografisk sted: Juelsminde

#5 Indlæg af Alex_Reedtz »

Hvorfor afmontere luftmængde/massemåler eller map sensor?
Brugeravatar
VRT
Senior Medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Geografisk sted: Gun City

#6 Indlæg af VRT »

De gamle 1,8´ere med monopoint kører alpha-n. Hvordan et system som kører efter omdrejninger og gasspjældsvinkel kører med tryk forstår jeg ikke lige, men det er da meget udbredt, at montere kompressor på dem.
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Geografisk sted: Juelsminde

#7 Indlæg af Alex_Reedtz »

Se det vidste jeg faktisk ikke....
Christian M
Junior Medlem
Indlæg: 51
Tilmeldt: 06 mar 2010, 15:23
Geografisk sted: Karup J

#8 Indlæg af Christian M »

jeg har en kammi der har en 1,8 med en roots kompressor osse den er der lavet dobbelt chip i og det skulle være rh motor sport der har lavet den den virker sådan at den køre på kompressor programmet når han slår den til via en kontakt og så den anden chip er avet når den er slået fra og skal trække at luft gennem rør og kompressor osv.
Audi A4 B5 1,9 TDI Quattro Hverdags bil

Vw Golf 2 2,1 GTI 16v Projekt bil
Besvar