Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 03:37

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 03 feb 2010, 16:31 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 03 dec 2008, 20:16
Indlæg: 23
jeg er næsten færdig med min nye motor, og klar til at blive smidt i. det er en ganske alm. golf 3 1.8 L med roots sc12 kompressor, med elektronisk tilkobling. jeg er nu kommet i tvivl om jeg kan få lavet en dobbelt chip til motorstyringen, så den har et program når kompressoren er slå til, og et til når den er slået fra?

hvem laver dem evt. pris klasse for den med indkøring?

på forhånd tak


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 feb 2010, 16:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Du får lavet en chip, som har mappet for en tilslået kompressor hele tiden. Motoren suger så bare ikke så meget luft når kompressoren ikke er slået til, det hitter motorcomputeren ud af hvis den kører med luftmasse/luftmængde/map-sensor.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 feb 2010, 17:27 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 03 dec 2008, 20:16
Indlæg: 23
okay. det er jo godt nok. så er det bare en "almindelig" chip den skal have smidt i ?.

det kan vel laves de fleste steder


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 feb 2010, 13:48 
Offline

Tilmeldt: 16 feb 2010, 09:52
Indlæg: 5
hej.

jeg byggede engang den samme motor, der kørte jeg over til k tech på sjælland (kenneth) han lavede en dobbelt chip eller hva vi nu skal kalde det, til min. og jeg havde hverken luftmængde/masse måler på eller sågar mapsensor, min elektroniske kontakt sad på speederen. så når jeg gav fuldgas, slog kompressoren til. og det kørte fremragende..

_________________
Rasmus Thomsen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 feb 2010, 16:54 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Indlæg: 293
Geografisk sted: Juelsminde
Hvorfor afmontere luftmængde/massemåler eller map sensor?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 feb 2010, 22:24 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Indlæg: 327
Geografisk sted: Gun City
De gamle 1,8´ere med monopoint kører alpha-n. Hvordan et system som kører efter omdrejninger og gasspjældsvinkel kører med tryk forstår jeg ikke lige, men det er da meget udbredt, at montere kompressor på dem.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 feb 2010, 22:26 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Indlæg: 293
Geografisk sted: Juelsminde
Se det vidste jeg faktisk ikke....


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 mar 2010, 07:33 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 mar 2010, 15:23
Indlæg: 51
Geografisk sted: Karup J
jeg har en kammi der har en 1,8 med en roots kompressor osse den er der lavet dobbelt chip i og det skulle være rh motor sport der har lavet den den virker sådan at den køre på kompressor programmet når han slår den til via en kontakt og så den anden chip er avet når den er slået fra og skal trække at luft gennem rør og kompressor osv.

_________________
Audi A4 B5 1,9 TDI Quattro Hverdags bil

Vw Golf 2 2,1 GTI 16v Projekt bil


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 43 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team