ingen ladetryk???

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
370z
Nyt Medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 31 aug 2008, 08:50

ingen ladetryk???

#1 Indlæg af 370z »

Noget der har en ide til hvorfor fa... jeg ikke kan få tryk på? Den er ved at blive mappet og vi kan ikke få mere end 0,6 bars tryk på.. Vi har tjekket følgende: alt er tæt, knast timing og trim, har sat tryk i wastegatene så de er helt lukkede, prøvet at lege lidt med at sætte tændingen tilbage så kunne vi let få dem til at gi 1 bar, så de er spring fuld af energi.. Kom endelig med nogle kvalificerede bud!!!!!!
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#2 Indlæg af JPP »

Hvordan har tjekket alt er tæt?

Wastegatene.. 1 turbo 2 wg, 2 turbo 2wg?
Tryk i wastegatene..hvilket tryk, statisk eller fra ladetryk? og hvorhenne på wg - over eller under stempel/membran? (over hvis ekstern wg, under hvis actuator til intern wg)

Hvilken motor, turbo/turboer?

Prøv lige at uddyb det med tændingen...
370z
Nyt Medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 31 aug 2008, 08:50

#3 Indlæg af 370z »

Haft det hele skilt ad,samlet igen, proppet af og målt det..
2 turboer 2 wg.
Statisk tryk på oversiden.
Bil motor: http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=151961
Ved faktisk ikke helt hva han gjorde med tændingen, det er ham der mapper den der forklarede noget om det, men den fangede jeg ikke lige helt...
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#4 Indlæg af JPP »

Et screendump fra senest datalog og uploaded her hvis du alligevel er hos "mapperen" og har adgang til pc/internet - det kunne være interessant (afhængig af hvad/hvor meget i logger på)
Senest rettet af JPP 04 dec 2009, 22:01, rettet i alt 1 gang.
370z
Nyt Medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 31 aug 2008, 08:50

#5 Indlæg af 370z »

det vil jeg lige prøve hvis ikke vi når videre i morgen...
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#6 Indlæg af JPP »

370z skrev:Haft det hele skilt ad,samlet igen, proppet af og målt det..
2 turboer 2 wg.
Statisk tryk på oversiden.
Bil motor: http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=151961
Ved faktisk ikke helt hva han gjorde med tændingen, det er ham der mapper den der forklarede noget om det, men den fangede jeg ikke lige helt...


Har før oplevet folk havde testet alt var tæt og så var hele indsugningsmanifolden revnet på undersiden. Her fik turboen skylden. Den bedste mulighed er at afmontere indsugningsmanifold og luk huller. Dertil sætte tryk i indsug på turbo.
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#7 Indlæg af K-FINN »

Trækker man tænding tilbage, kan ladetryk stige,da den tænder i udstødning, det er mit gæt...

Har i prøvet manuelt og bleede den op, altså ikke bruge jeres elektroniske ladetryksstyring ?
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
370z
Nyt Medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 31 aug 2008, 08:50

#8 Indlæg af 370z »

indsugningen er helt ny så den fejler ikke noget.. vi køre helt unden om ladetrykstyring, så den skal lade 30psi så hvis alt det luft skulle komme ud et sted, ville man jo kunne høre det.. eller blæse væk...
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#9 Indlæg af JPP »

Basalt set tre muligheder:
1) enten for den ikke luft nok i turbinen (f.eks. modtryk i oem manifolde overstiger jeres statisk tryk over stempel i wg og wg bypasser) - måler/logger i modtryk?
2) den spytter luften ud andet sted end motor
3) din motor æder al luften (ikke sandsynligt)
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#10 Indlæg af Captain Slow »

JakobM skrev:Har før oplevet folk havde testet alt var tæt og så var hele indsugningsmanifolden revnet på undersiden. Her fik turboen skylden. Den bedste mulighed er at afmontere indsugningsmanifold og luk huller. Dertil sætte tryk i indsug på turbo.



been there done that, GOOD DAMMIT det var en bet :damn:
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Besvar