Maf sensor

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

Maf sensor

#1 Indlæg af BANDIT »

Nogen der kan gi et bud på hvordan den her virker i praksis , har selvfølgelig læst teksten , men hvad gør den helt nøjagtigt. Snyder den ecuen til at tro der flower mere luft igennem end den ville kunne måle

http://focus.c-f-m.com/index.asp?PageAc ... rodID=1922
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
MortenSkals
Nyt Medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:29

#2 Indlæg af MortenSkals »

den snyder boksen og laver signalet om så signalet ikke maxer med en org. MAF sensor som i princippet er for "lille". så vidt jeg kan læse.

men vil nu ikke mene det er en præcis og gangbar løsning.
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

#3 Indlæg af BANDIT »

MortenSkals skrev:den snyder boksen og laver signalet om så signalet ikke maxer med en org. MAF sensor som i princippet er for "lille". så vidt jeg kan læse.

men vil nu ikke mene det er en præcis og gangbar løsning.


Har fundet ud af det :D Det bruger dem i en lind strøm i US ved effekter over 200 hk med gode resultater
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#4 Indlæg af møffe »

BANDIT skrev:
MortenSkals skrev:den snyder boksen og laver signalet om så signalet ikke maxer med en org. MAF sensor som i princippet er for "lille". så vidt jeg kan læse.

men vil nu ikke mene det er en præcis og gangbar løsning.


Har fundet ud af det :D Det bruger dem i en lind strøm i US ved effekter over 200 hk med gode resultater
styre de dem også på std ecu med de effekter?
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

#5 Indlæg af BANDIT »

møffe skrev:
BANDIT skrev:
MortenSkals skrev:den snyder boksen og laver signalet om så signalet ikke maxer med en org. MAF sensor som i princippet er for "lille". så vidt jeg kan læse.

men vil nu ikke mene det er en præcis og gangbar løsning.


Har fundet ud af det :D Det bruger dem i en lind strøm i US ved effekter over 200 hk med gode resultater
styre de dem også på std ecu med de effekter?


Ja , de bruger SCT til std bokse med effekter over 400 hk..

Men std luftmænge måler på en zetec blacktop kan være med til omkring 200 - 210 hk og 250 - 260 hk hvis den flyttes over i et 3" rør
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Besvar