Inkøb af turbo dielemma.
Redaktør: Moderatorer
-
-Pedersen-
- Senior Medlem
- Indlæg: 470
- Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
- Geografisk sted: I æ corolla.
- Kontakt:
Inkøb af turbo dielemma.
Ja er så småt begyndt at købe ind til mit 4AGTE projekt.
Har været med til at lave nogle stykker på t3/t4 , men syntes dog der var lidt for meget turbo tøven.
Spekulere i at smide en TD40 på, men jeg tror jeg kender mig selv så godt, at denne turbo nok er for lille. Da jeg stiler mere efter lige omkring 270 hk en de 250 .
Spørgsmålet lyder på om der findes bedre alternetiver på denne motor ?
Mvh
Har været med til at lave nogle stykker på t3/t4 , men syntes dog der var lidt for meget turbo tøven.
Spekulere i at smide en TD40 på, men jeg tror jeg kender mig selv så godt, at denne turbo nok er for lille. Da jeg stiler mere efter lige omkring 270 hk en de 250 .
Spørgsmålet lyder på om der findes bedre alternetiver på denne motor ?
Mvh
-
m power
- Mester Medlem
- Indlæg: 1248
- Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
en nissan skyline rb25 turbo skulle være fin til de hk , gadbjerg motorimport har sikkert sådan en liggende.
en garrett gt2860rs er også en fin turbo til de hk.
jeg har selv lige bestilt en turbonetics t3t4 hybrid turbo til min agz(t)e , den er bestilt speciel til en agze og skal kunne klare 450hk
både garrett og turbonetics står i en del mere end en kina lader , men håber da så også at turbonetics holder bedre
en garrett gt2860rs er også en fin turbo til de hk.
jeg har selv lige bestilt en turbonetics t3t4 hybrid turbo til min agz(t)e , den er bestilt speciel til en agze og skal kunne klare 450hk
både garrett og turbonetics står i en del mere end en kina lader , men håber da så også at turbonetics holder bedre
Senest rettet af m power 22 sep 2010, 19:32, rettet i alt 1 gang.
-
m power
- Mester Medlem
- Indlæg: 1248
- Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
-
-Pedersen-
- Senior Medlem
- Indlæg: 470
- Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
- Geografisk sted: I æ corolla.
- Kontakt:
-
PRS_Tremonti
- Medlem
- Indlæg: 116
- Tilmeldt: 10 apr 2009, 18:04
...
T70 kompressorhus og K27 udstødningshus det er vejen frem
Havde en alm T70'er på nøøj den var død op til 5000-6000 rpm
men nu rykker den allerede ved 3000 rpm
Havde en alm T70'er på nøøj den var død op til 5000-6000 rpm
men nu rykker den allerede ved 3000 rpm
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Re: ...
PRS_Tremonti skrev:T70 kompressorhus og K27 udstødningshus det er vejen frem![]()
Havde en alm T70'er på nøøj den var død op til 5000-6000 rpm![]()
men nu rykker den allerede ved 3000 rpm
Tidligere ladetryk/lille udstødningshus, begrændser så topeffekt.
Og sætter du sådan en lille udstødningshus på(alt efter hvad trim), er der ingen grund til kæmpe kompressor side(T70)
Men alt efter hvad bilen skal bruges til.
T70 er stort til en gadebil 1,6L
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 