Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 18:41

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 maj 2009, 14:48 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
Ja er så småt begyndt at købe ind til mit 4AGTE projekt.
Har været med til at lave nogle stykker på t3/t4 , men syntes dog der var lidt for meget turbo tøven.

Spekulere i at smide en TD40 på, men jeg tror jeg kender mig selv så godt, at denne turbo nok er for lille. Da jeg stiler mere efter lige omkring 270 hk en de 250 .

Spørgsmålet lyder på om der findes bedre alternetiver på denne motor ?

Mvh


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 maj 2009, 15:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
en nissan skyline rb25 turbo skulle være fin til de hk , gadbjerg motorimport har sikkert sådan en liggende.

en garrett gt2860rs er også en fin turbo til de hk.

jeg har selv lige bestilt en turbonetics t3t4 hybrid turbo til min agz(t)e , den er bestilt speciel til en agze og skal kunne klare 450hk

både garrett og turbonetics står i en del mere end en kina lader , men håber da så også at turbonetics holder bedre :D


Senest rettet af m power 22 sep 2010, 18:32, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 maj 2009, 15:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
TD40 er alt for lille, den bruger vi på 1,3L..Du kan også vælge en T3, der er ladetryk lidt tidligere.
Men husk, en 4agte trækker ikke før 4000-4500.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 maj 2009, 16:05 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
det er helt rigtigt at en standart age først begynder at arbejde ved ca 4000+ omd, men med en lille hurtig turbo vil det jo flytte momentet en del ned i arbejdsområdet .

en agze begynder jo heller ikk først at arbejde ved 4000+ omd , det er jo lige før at det er der der skal skiftes gear :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 maj 2009, 21:18 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
Og det er netop agze jeg kommer fra..
Vil have den skyline turbo i tankerne, den køre med en speciel flange ikke ?

Har gode erfaringer med sådan en TD40 på en 1800. Hvor bundtrækket mindede mig om min gamle agze motor..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 maj 2009, 16:11 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
den kører så vidt jeg ved med en t3 flange


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 maj 2009, 23:06 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2006, 17:34
Indlæg: 152
Geografisk sted: midt jylland
den kører med t3 flange alletiders turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 maj 2009, 06:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
zoolander skrev:
den kører med t3 flange alletiders turbo


brian adolpsen (sort supra dhb ) har en ae86 med agz(t)e hvor der er monteret en skyline turbo, den skulle eftersigende lave 290hk og begynde at lade ved ca 2500omd.


Top
 Profil  
 
 Titel: ...
Indlæg: 20 maj 2009, 10:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 apr 2009, 17:04
Indlæg: 116
T70 kompressorhus og K27 udstødningshus det er vejen frem :rock:

Havde en alm T70'er på nøøj den var død op til 5000-6000 rpm :shock:

men nu rykker den allerede ved 3000 rpm :rock:


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: ...
Indlæg: 20 maj 2009, 14:05 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
PRS_Tremonti skrev:
T70 kompressorhus og K27 udstødningshus det er vejen frem :rock:

Havde en alm T70'er på nøøj den var død op til 5000-6000 rpm :shock:

men nu rykker den allerede ved 3000 rpm :rock:


Tidligere ladetryk/lille udstødningshus, begrændser så topeffekt.
Og sætter du sådan en lille udstødningshus på(alt efter hvad trim), er der ingen grund til kæmpe kompressor side(T70)
Men alt efter hvad bilen skal bruges til.
T70 er stort til en gadebil 1,6L

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team