Inkøb af turbo dielemma.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

Inkøb af turbo dielemma.

#1 Indlæg af -Pedersen- »

Ja er så småt begyndt at købe ind til mit 4AGTE projekt.
Har været med til at lave nogle stykker på t3/t4 , men syntes dog der var lidt for meget turbo tøven.

Spekulere i at smide en TD40 på, men jeg tror jeg kender mig selv så godt, at denne turbo nok er for lille. Da jeg stiler mere efter lige omkring 270 hk en de 250 .

Spørgsmålet lyder på om der findes bedre alternetiver på denne motor ?

Mvh
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#2 Indlæg af m power »

en nissan skyline rb25 turbo skulle være fin til de hk , gadbjerg motorimport har sikkert sådan en liggende.

en garrett gt2860rs er også en fin turbo til de hk.

jeg har selv lige bestilt en turbonetics t3t4 hybrid turbo til min agz(t)e , den er bestilt speciel til en agze og skal kunne klare 450hk

både garrett og turbonetics står i en del mere end en kina lader , men håber da så også at turbonetics holder bedre :D
Senest rettet af m power 22 sep 2010, 19:32, rettet i alt 1 gang.
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#3 Indlæg af K-FINN »

TD40 er alt for lille, den bruger vi på 1,3L..Du kan også vælge en T3, der er ladetryk lidt tidligere.
Men husk, en 4agte trækker ikke før 4000-4500.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#4 Indlæg af m power »

det er helt rigtigt at en standart age først begynder at arbejde ved ca 4000+ omd, men med en lille hurtig turbo vil det jo flytte momentet en del ned i arbejdsområdet .

en agze begynder jo heller ikk først at arbejde ved 4000+ omd , det er jo lige før at det er der der skal skiftes gear :wink:
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

#5 Indlæg af -Pedersen- »

Og det er netop agze jeg kommer fra..
Vil have den skyline turbo i tankerne, den køre med en speciel flange ikke ?

Har gode erfaringer med sådan en TD40 på en 1800. Hvor bundtrækket mindede mig om min gamle agze motor..
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#6 Indlæg af m power »

den kører så vidt jeg ved med en t3 flange
Brugeravatar
zoolander
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 06 jul 2006, 18:34
Geografisk sted: midt jylland

#7 Indlæg af zoolander »

den kører med t3 flange alletiders turbo
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#8 Indlæg af m power »

zoolander skrev:den kører med t3 flange alletiders turbo


brian adolpsen (sort supra dhb ) har en ae86 med agz(t)e hvor der er monteret en skyline turbo, den skulle eftersigende lave 290hk og begynde at lade ved ca 2500omd.
PRS_Tremonti
Medlem
Indlæg: 116
Tilmeldt: 10 apr 2009, 18:04

...

#9 Indlæg af PRS_Tremonti »

T70 kompressorhus og K27 udstødningshus det er vejen frem :rock:

Havde en alm T70'er på nøøj den var død op til 5000-6000 rpm :shock:

men nu rykker den allerede ved 3000 rpm :rock:
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

Re: ...

#10 Indlæg af K-FINN »

PRS_Tremonti skrev:T70 kompressorhus og K27 udstødningshus det er vejen frem :rock:

Havde en alm T70'er på nøøj den var død op til 5000-6000 rpm :shock:

men nu rykker den allerede ved 3000 rpm :rock:


Tidligere ladetryk/lille udstødningshus, begrændser så topeffekt.
Og sætter du sådan en lille udstødningshus på(alt efter hvad trim), er der ingen grund til kæmpe kompressor side(T70)
Men alt efter hvad bilen skal bruges til.
T70 er stort til en gadebil 1,6L
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Besvar