Hej jeg har lige et par spørgsmål ang mit nye turbo projekt.
Det er en BMW e30 m20 motor.
Jeg har en en eta motor som der bliver boret op til 85mm.
Og en krumtap med 89,6mm slaglængde.
Er der nogen der ved hvor mange ccm det giver?
Hvilke plejlstænger skal man bruge til den krumtap? Mener hvor lange de skal være.
Er det overhovet en fordel med den ccm forøgelse, når den skal gøre med turbo?
Special krumtap.
Redaktør: Moderatorer
-
Kenneth sinding sørensen
- Nyt Medlem
- Indlæg: 41
- Tilmeldt: 26 jun 2007, 21:40
- Geografisk sted: Herning
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
- jens
- Mester Medlem
- Indlæg: 788
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
-
Kenneth sinding sørensen
- Nyt Medlem
- Indlæg: 41
- Tilmeldt: 26 jun 2007, 21:40
- Geografisk sted: Herning
Runesm skrev:Er den 6-cylindret er den 3050cc, 4-cylindret 2033cc.
http://golenengineservice.com/calc/calcci.htm
Det er en 6èr.
Tak for det hurtige svar.
-
Kenneth sinding sørensen
- Nyt Medlem
- Indlæg: 41
- Tilmeldt: 26 jun 2007, 21:40
- Geografisk sted: Herning
jens skrev:Kommer an på hvor højt stempelpinden sidder i de stempler der skal bruges.
Den skal side så tæt på olieringen som muligt ellers vil forholdet mellem slaglængde og plejestangens lænde blive helt forket. 1.5 gange slaglængden eller mere hvis højden på blokken tillader det er det man går efter
Den er std. med 86mm slaglængde. Der er bare nogen der mener at man skal bruge std. plejlstænger. Men det kan jeg ik helt få til at passe.
- jens
- Mester Medlem
- Indlæg: 788
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland