Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 23:03

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 04 nov 2008, 18:46 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 26 jun 2007, 20:40
Indlæg: 41
Geografisk sted: Herning
Hej jeg har lige et par spørgsmål ang mit nye turbo projekt.
Det er en BMW e30 m20 motor.

Jeg har en en eta motor som der bliver boret op til 85mm.
Og en krumtap med 89,6mm slaglængde.

Er der nogen der ved hvor mange ccm det giver?

Hvilke plejlstænger skal man bruge til den krumtap? Mener hvor lange de skal være.

Er det overhovet en fordel med den ccm forøgelse, når den skal gøre med turbo?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 nov 2008, 19:28 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Er den 6-cylindret er den 3050cc, 4-cylindret 2033cc.

http://golenengineservice.com/calc/calcci.htm

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 nov 2008, 19:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Kommer an på hvor højt stempelpinden sidder i de stempler der skal bruges.
Den skal side så tæt på olieringen som muligt ellers vil forholdet mellem slaglængde og plejestangens lænde blive helt forket. 1.5 gange slaglængden eller mere hvis højden på blokken tillader det er det man går efter


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 nov 2008, 20:06 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 26 jun 2007, 20:40
Indlæg: 41
Geografisk sted: Herning
Runesm skrev:
Er den 6-cylindret er den 3050cc, 4-cylindret 2033cc.

http://golenengineservice.com/calc/calcci.htm


Det er en 6èr.

Tak for det hurtige svar.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 nov 2008, 20:09 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 26 jun 2007, 20:40
Indlæg: 41
Geografisk sted: Herning
jens skrev:
Kommer an på hvor højt stempelpinden sidder i de stempler der skal bruges.
Den skal side så tæt på olieringen som muligt ellers vil forholdet mellem slaglængde og plejestangens lænde blive helt forket. 1.5 gange slaglængden eller mere hvis højden på blokken tillader det er det man går efter


Den er std. med 86mm slaglængde. Der er bare nogen der mener at man skal bruge std. plejlstænger. Men det kan jeg ik helt få til at passe.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 nov 2008, 20:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Hvis de stempler du skal bruge har 89,6 - 86 / 2 = 1,8 mm flyttet krydspindshul kan du bruge 2.7 eta plejestængerne.
Men ifølge min lommeregner har en eta kun 81 mm slag så er det 89,6-81 / 2 = 4,3 mm. flyttet krydspind der kræves


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 nov 2008, 17:33 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2006, 17:34
Indlæg: 152
Geografisk sted: midt jylland
prøv at kigge på pure-pf.com der er alt du skal vide om bmw


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 43 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team