low budget turbo projekt.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
C.Sørensen
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

low budget turbo projekt.

#1 Indlæg af C.Sørensen »

hejsa alle sammen.
længe siden .

jeg skal have gang i et lille hygge projekt .

Bilen:
Golf II 1.6
motor kode PN dvs den med halv elektronisk karburator :damn: .
kompresions forhold 9:1 standart ( bør jeg sænke det ? jeg siger nej )
sund og rask 122000km
helt magen til den mere kendte 1.8 på nær slaglængden,
stempeler er ens osv.

følgene stumper har samlet støv alt for længe på hylden.

# Turbo Garrett T25 med støbejern manifold.

# Gti 8V indsugnings manifold hvor der laves plads til 4 dyser dvs svejses bøsninger i den.

# G60 indsprøjtningsanlæg & tændings anlæg består af
strømfordeler
motorledningsnet
motorstyrring med mapsensor kan klar op til 1 bars tryk uden chip
dysebro med dyser plus regulator
spjældhus med pot meter
vand og ladetryks sensor
G60 tændrør
lambda sonde
tomgangs regulator (lufttilskuds ventil)
banke sensor

# intercooler fra MB sprinter 2" indtag & udtag

# 2,5" hjemme bygget udstødning 1 bagpot

# 2,5" downpipe

# blowoff ventil enkelt membran

# div trykrør olie - rør& slanger - ladetryks ur - olie temp ur - olie tryks ur

# bundkar fra Golf II GTD med udtag til olie returløb

# olie filter konso Golf II GTD med udtag til olie frem løb

# sport luftfilter skum type ligen HKS

# benzin pumer fra Golf Gti til k-anlæg ca 5bars stabil tryk

Er der noget som jeg har overset :reading: ?
det meste er plug and play håber 140 / 150 hk men det er ikke afgørene
mest af alt bare for sjov og fordi stumperne er i hus og bilen bare står og glor ( bliver ikke brugt til daglig ).

håber på lidt indput fra jeg gutter

Mvh C.Sørensen
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#2 Indlæg af Wildert »

Hvordan vil du trimme det?
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#3 Indlæg af Runesm »

Kig bla Lars PH's polo 1,1 under projektgalleri
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
C.Sørensen
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

#4 Indlæg af C.Sørensen »

satser på boksen selv klar det mest selv det gør den da på G60 ,
men skal selvfølgelige
grundjusteres samt fin justering af tændingen.

kender en som har en blandings måler som nok kunne lånes til
at tjekke om det er i orden.
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
audi 80 1,8 turbo
Medlem
Indlæg: 227
Tilmeldt: 10 jul 2005, 12:14
Geografisk sted: østjylland

#5 Indlæg af audi 80 1,8 turbo »

C.Sørensen skrev:satser på boksen selv klar det mest selv det gør den da på G60 ,
men skal selvfølgelige
grundjusteres samt fin justering af tændingen.

kender en som har en blandings måler som nok kunne lånes til
at tjekke om det er i orden.


hvis G60 stryringen bliver monteret korekt med bankesensor og de dyser der hører til og alt er som det er på G60 motoren originalt burde du ikke få nogen problemer i det vil jeg heller ikke mene.

TOMMY
første gear er for biler uden moment
Brugeravatar
C.Sørensen
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

#6 Indlæg af C.Sørensen »

det bliver forbudet som det skal det hele er plus and play i sikrings boksen det eneste der ellers skal til , er et benzin pumpe relæ i sikrings boksen.
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#7 Indlæg af Morten VJ »

En g60 motor har kompressor, Og motoren der der tale om her får en lille turbo. ændret kompforhold, anden knastaksel.
Så self. vil en g60 motorstyring passe :damn:

Der findes andre måder at ødelægge en motor på, men nok ikke lige så sjove.
Programmet i motorstyringen passer bare ikke. :shock:


MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
C.Sørensen
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

#8 Indlæg af C.Sørensen »

det er gjordt flere gang før at monteret turbo på G60 motorer
uden problemer jeg er bekendt med.

hvis den har bankesensor og mapsensor samt lambda sonden
til hjælpe sig og den er lavet til at håntere trykladning .
men man skal jo starte et sted.
vi kan jo ikke alle køre med Megasquirt eller hvad pokker de nu hedde alle disse motor styrringer
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
Brugeravatar
HSJ
Medlem
Indlæg: 130
Tilmeldt: 02 jun 2006, 18:21
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

#9 Indlæg af HSJ »

Been there, done it..... = Glem det :| få den mappet ind, mnår det er bygget færdig... RH Motorsport kan snildt rette lidt i G60-Digifant-boksen.. :gnaek:
Brugeravatar
C.Sørensen
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

#10 Indlæg af C.Sørensen »

vil fortælle mig lidt om den opsætning du kørt med?
hvilke problemer løb du ind i ?
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
Besvar