boostcontroler ? kobles på hvordan?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
fraguzz
Mester Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
Geografisk sted: kbh

boostcontroler ? kobles på hvordan?

#1 Indlæg af fraguzz »

jeg har købt denne:
Billede

men kan ikke lige finde ud af hvordan de skal sættes sammen.. der er ingen papir med til den..

pilene på enhederne skal peje mod aktuvatoren! men hva så?
Diesel!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Du kan prøve at kigge lidt her.
http://www.turbosmartonline.com/index.p ... oad&id=200

Da din ligner en kopi af denne, eller en gammel udgave.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#3 Indlæg af klyfax »

Fjern kuglen og fjederen inde i t-stykket. Så sætter du den bare ind mellem dåsen og turboen. Det 3 ben skal gå til den du kan skrue på. Så er den sat til...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#4 Indlæg af Morten VJ »

klyfax skrev:Fjern kuglen og fjederen inde i t-stykket. Så sætter du den bare ind mellem dåsen og turboen. Det 3 ben skal gå til den du kan skrue på. Så er den sat til...


Hvorfor fjerne kugle og fjeder?
De har måske ingen funktion :wink:

Jeg forestiller mig at de holder systemet tryk løst indtil ladetrykket når en bestemt værdi.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#5 Indlæg af klyfax »

Morten VJ skrev:
klyfax skrev:Fjern kuglen og fjederen inde i t-stykket. Så sætter du den bare ind mellem dåsen og turboen. Det 3 ben skal gå til den du kan skrue på. Så er den sat til...


Hvorfor fjerne kugle og fjeder?
De har måske ingen funktion :wink:

Jeg forestiller mig at de holder systemet tryk løst indtil ladetrykket når en bestemt værdi.

MVH

Morten


Tja det havde den effekt på starlet at trykket var over 1.4 bar ved helt lukket ventil. 1.4 bar er der for boostcuttet var i MS, så den ville sikkert også gerne havde taget mere end det...
Da ventilen blev byttet ud med en T kryds uden kugle gøjl, var den lige til at styre... Noget tyder på den aldrig åbner...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Brugeravatar
fraguzz
Mester Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
Geografisk sted: kbh

#6 Indlæg af fraguzz »

jeg har skam prøvet at puste i den imens jeg skruede på den.. det virkede vist fint!

hvor hurtig tror i at motorstyringen registere trykket som værende ude af kontrol og gå i fejlkode? den peaker lige under 1sek på 1,4bar! ellers kører den ca. 1-1,1bar. ville skrue den op til 1,2-1,3 for at få forbrændt noget af det overskydende diesel.
Diesel!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#7 Indlæg af Morten VJ »

Den registerer trykket, på ca 1/100 del af et sekundt.
Problemet er bare at fejlindikatoren ikke altid tænder. :damn:

Den tænder ikke bare lige specielt på en diesel.

Så du kan køre mange km i lykkelig uvidenhed, hvis det er en mindre fejl.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
fraguzz
Mester Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
Geografisk sted: kbh

#8 Indlæg af fraguzz »

hmm så vidt jeg kan læse mig til er der en begrænsning på 1,5bar.. jeg er ikke så urolig omkring motoren for den får nok at leve af! det er bare det at hvis jeg hæver 1,05bar så vil den et split sek overskride de 1,5bar med mindre boostdimsen ændre noget..

regnede med at lave aktuvatoren så den er nemmere og påvirke med mindre tryk og derved måske åbne wastegaten hurtigere, så den måske ikke når at lave det "overboost" (eller det boost som den laver mens wastegaten er ved at åbne)
Diesel!
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#9 Indlæg af klyfax »

Prøv at fjerne kugle ventilen.. Havde ingen problemer med min starlet. Der var bare 1.2 bar og intet højere...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Brugeravatar
fraguzz
Mester Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
Geografisk sted: kbh

#10 Indlæg af fraguzz »

okey jeg har prøvet nu .. og den pokkers ventil.. selv ved laveste instilling lavede den stadig over 1,5bar... da jeg fjernede kuglen og monterede den anderledes. så virkede det sådan lidt.. virker til den har fået bedre bundtræk og den træker mere jævn og holder tryk lidt bedre.. men turboen er vist for lille!
Diesel!
Besvar